شعله های مهربانی مردم ارومیه از خودروی آتش گرفته زبانه زد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
شعله های مهربانی مردم ارومیه از خودروی آتش گرفته زبانه زد

پایگاه خبری جامعه خبر| راضیه محمودپور| صبح روز جمعه ۱۰ دی ماه که به گلدانهای بی گیاه آب داد و پرده را کنار زد و اجازه داد نور سرد آسمان تبریز از میان دودها به خانه سلام کند، بی صدا ماشین را استارت زد و راهی ارومیه شد. مسیر پر پیچ و خم تبریز به ارومیه و بستر خشک و یخ زده دریاچه هم مانع نشد تا از جذابیت بازار تاناکورا کم شود.

پارکینگ های شماره یک و دو تاناکورا به خوبی از علاقمندی مردم تبریز برای خرید از این بازار خبر می دهد. درست در روزهایی که عادت شده از سر و روی کلمات ناامیدی چکه کند و کلمات صف به صف از مصائب روزگار ریسه می روند، آتش گرفتن خودروی پژو ۲۰۶ سفید رنگ به شماره پلاک تبریز در کنار بازار پر جذبه تاناکورا از همان دست خبرهای تلخی بود که می شد در بعداز ظهرهای سرد روزهای جمعه زمستان منتظر شنیدنش بود.

اما اینبار کسبه بازار مصداق نوری در تاریکی شدند و هم آتش خودرو را خاموش کردند و هم زبانه های آتش بی تفاوتی را به خاکستر سرد نشاندند. دست در دست هم، هم تسکین دل بانوی راننده شدند و هم دست به جیب برده و در حرکتی ماندگار که این شهر به چنین کارهایی شهره است، بخشی از مبلغ خسارت خودرو را جمع آوری کردند و موجب شدند بار دیگر خبر ایثار و فرهنگ والای ساکنان این دیار در خبرگزاری های داخلی و خارجی قدرت نمایی کند.

*ماجرا چه بود؟

جهانگیر امیرزاده، نماینده بازاریان تاناکورا در گفت و گو با جام جم می گوید: خانواده ای از تبریز برای خرید آمده بودند مادر و دختر خانواده برای خرید از ماشین پیاده شده بودند اما پدر خانواده بدلیل کهولت سن در ماشین منتظر بود و از پیک نیک برای گرم کردن چای استفاده می کرد که این امر به قفل شدن ماشین و در نهایت آتش سوزی منجر شده بود.
وی ادامه می دهد: با ۱۱ کپسول بازار تاناکورا آتش را مهار می کردیم تا اینکه نیروهای آتش نشانی سر رسیدند و آتش را به طور کلی مهار کردند.

نماینده بازاریان تاناکورا بیان می کند: به صورت خودجوش و هم صدا از طریق کارت خوان برای تسلی به خانواده مبلغ ۴۹ میلیون تومان جمع آوری کردیم اما این خانواده پول را نپذیرفته و درخواست داشتند که این مبلغ صرف امور خیریه در خود شهر ارومیه شود.

وی می افزاید: ارومیه همواره از قدیم به شهر مهربانی ها شهرت داشته و این اتفاق باعث تجلی این موضوع در شرایط سخت روزهای زمستانی شد.

جهانگیر از راه اندازی صندوق خیریه در تاناکورا خبر داده و می گوید: کسبه و بازاریان تاناکورا همواره در کارهای خیر پیشقدم اند، بارها از طریق این صندوق برای مغازه دارانی که واحدشان دچار آتش سوزی شده یا نیاز به خدمات درمانی داشتند کمک مالی جمع آوری و اهدا شده است تا ثابت کنیم که در کنارشان هستیم.

*هر کس دیگری هم بود، کمک می کردیم

علی رضایی یکی دیگر از بازاریان بازار بزرگ تاناکورا با بیان اینکه کمک به هم نوع یک اقدام انسان‌دوستانه است و هر کسی دیگری هم جای کسبه بود این کار خیر را انجام می‌داد، می گوید : از نزدیک شاهد آتش سوزی بودیم همانطور که کمک کردیم آتش مهار شود، بعد از حادثه هم برای جبران خسارت ماشین سعی کردیم با جمع آوری مبلغی باعث تسلی خاطر این عزیزان شویم.
وی می افزاید :برای کمک کردن هیچ وقت ملاک ما جنسیت افراد یا بومی و غیر بومی شخص نبوده و این اتفاق برای هرکسی هم می افتاد اینچنین هم صدا به کمک و یاری او میشتافتیم.
رضایی می‌گوید: در شرایط اقتصادی به وجود آمده فشار مالی بسیار زیاد است اما حضور آدم‌ها در کنار هم و درک متقابل بسیار ارزشمند است و می تواند تسکین دهنده آلام باشد.

*تلخ و شیرین ماجرای آتش سوزی از زبان شهروند تبریزی

این خبر خوب که گرما بخش روز سرد جمعه در ارومیه شد، آنچنان موجب حس غرور و افتخار کاربران صفحات اجتماعی به ویژه ارومیه ای ها شده بود که در مدت زمان کوتاهی فیلم این حادثه تلخ و شیرین دست به دست و ترند شد.

خانواده حادثه دیده که در همان ساعات اولیه و با دیدن اخبار و گزارش های این حادثه، قدردانی خود را از کسبه تاناکورا اعلام کرده بودند، اما در گفت و گو با جام جم گله ای هم از رعایت نشدن حریم خصوصی شان در هیجانات اتفاقات تلخ و شرینی حادثه آتش سوزی خودروشان داشتند.

دختر این خانواده که از اعلام نام  در رسانه ها گله داشت، می گوید: انتظار نداشتیم این موضوع به این گستردگی در سطح کشور و حتی خارج از مرزها رسانه ای شود دوست داشتیم قضیه ساکت بماند.

وی اذعان می کند: هرچند اسم خانواده ما رسانه ای شد و از آن بابت گله مندیم اما معتقدیم حس انسان دوستی، مسئولت پذیری و غیرت شهروندان ارومیه ای که بسیار ستودنی و ارزشمند است، باید اطلاع رسانی شود تا همگان بدانند که انسانیت هنوز زنده است.

وی اضافه می کند: همدردی کسبه و جمع آوری ۴۹ میلیون تومان در کمتر از چند ساعت واقعا حیرت انگیز بود که البته ما این مبلغ را به صندوق خیریه بازار تاناکورا هدیه کردیم.
وی می گوید: این حس و خاطره خوب برای ما ماندگار شد و تنها کاری که برای جبران این کار خوب و خیرخواهانه کسبه بازار ارومیه بر می آید، تشکر و قدردانی است.

 

راضیه محمودپور/ خبرنگار

 

 

 

 

 

true
true
true
true
  1. امیدرضا شکیباپور

    با سلام و ادای احترام به مردم دوست داشتنی ارومیه ، امیدوارم بقیه مردم کشور بویژه استان‌های همجوار ارومیه هم مردم ارومیه را سرمشق خویش قرار دهند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false