دادگاه فساد انتخابات در باقرشهر را علنی برگزار کنید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دادگاه فساد انتخابات در باقرشهر را علنی برگزار کنید

پایگاه خبری جمعه خبر| سید هادی کسایی زاده| انتخابات ۱۴۰۰ یکی از سخت ترین روزهای زندگی اعظم قربانی در باقرشهر بود. همسر و مادر متولد خردادماه ۱۳۵۸که با ۲۱۸۸ رای رتبه دهم ششمین دوره انتخابات شورای شهر باقرشهر را کسب کرد که موجب تعجب شهروندان شد.

اعظم قربانی دارای کارشناسی ارشد رشته مطالعات خانواده و زنان، هم اکنون در بخش اجرای احکام شهرداری باقرشهر مشغول به کار است و می گوید به دلیل حضور فعال در واحد امور فرهنگی و آموزش شهروندی شهرداری ارتباط خوبی با شهروندان برقرارکرده و فعالیت بشردوستانه او در موسسات خیریه این ارتباطات را بیشتر از قبل تقویت کرده است.

***بیشتر بخوانید

قاضی وارد شهر شد| بازداشت ۵ نفر در باقرشهر

گزارش خبرنگار ضدفساد| انتخابات عجق وجق در باقرشهر و کهریزک!

رسانه های مستقل یا خصولتی در شهرستان ری؟!

سکوت مدیران و رسانه های شهرستان «ری» در اقدامات مبارزه با فساد!

وقتی رسانه گره کور یک پرونده را باز می کند| خبرخوش به اعضای تعاونی مسکن باقرشهر

دولت به حجامت سرمایه انسانی و قوانین نیاز دارد

دوستی: استاد فرج از جنازه من عبور کند تا شهردار شود!

افشاگری شهردار سابق باقرشهر علیه شورای شهر!

کاندیداهای برگزیده باقرشهر: تخلف نکردیم؛ ابطال نکنید!

او پیش از آغاز انتخابات از سوی هیات نظارت شهرستان ری شامل بند ج (عدم التزام به ولایت فقیه) رد صلاحیت شد اما به گفته او بهانه ای بیش نبوده تا از گردونه انتخابات خارج شود لذا  توانست با اعتراض به این ناداوری از مراجع بالاتر تائید صلاحیت شود.

گفتگوی کوتاه با کاندیدای شورای شهرباقرشهر پس از پایان انتخابات زوایای پیدا و پنهانی از دیدگاه ها و زندگی او را بیان می کند.

*هزینه انتخابات من حدود ۷۰ میلیون تومان شد

اعظم قربانی در پاسخ به اینکه هزینه تبلیغات انتخاباتی شما چقدر شده است؟ می گوید: در مجموع حدود ۷۰ میلیون تومان که بخشی را هم قرض کردم. از این مبلغ ۳۳ میلیون به نشرجوان برای چاپ بنرهای تبلیغاتی و تراکت و پوسترها دادم و الباقی صرف شربت و شیرینی و شام ستاد انتخابات شد. البته در این میان برخی از شهروندان هم لطف داشتند و حتی بنرهایی را به طور خودجوش چاپ و نصب می کردند.

*پیشنهاد خرید رای به من دادند

در مورد شب انتخابات از او سوال کردم که گفت: بسیار استرس داشتم و تا صبح بیدار بودم چون برخی افراد معتقد بودند بیشتر از ۷۰۰ رای نمی آورم. صبح روز انتخابات وقتی از خانه خارج شدم صحنه های نه چندان خوشایندی مشاهده کردم. حتی برخی تراکت های من را جلوی شعب رای توزیع می کردند تا موجب بدنامی من شود. به سرعت تیم ستاد را جمع کردم و گفتم به هیچ عنوان اقدام به تبلیغات یا خرید رای به هر نحوی نشوید چون جرم است و شخصیت من زیر سوال می رود و می خواهم با افتخار و سالم رقابت داشته باشم.

حتی چند نفری تماس گرفته از ظرف قومیت و تیم خود پیشنهاد فروش رای تا مبلغ هر رای ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزارتومان دادند که من قبول نکردم. در روز انتخابات ۲ بار به شعبه مصلی و یک بار هم به شعبه مدرسه علی ابن ابیطالب رفتم. از او در مورد نحوه اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان ری سوال کردم که در پاسخ گفت: مرجع خبری من فقط کانال خبری سید هادی کسایی زاده (خبرنگار ضدفساد) بود و اطلاع رسانی دیگری مشاهده نکردم.

*از قاضی ساری تشکر می کنم

اعظم قربانی در پاسخ به اینکه آیا چنین تخلفاتی در دوره های قبل هم شاهد بودید گفت: دوره های قبل در سطح توزیع ناهار یا شام و غیره بود اما امسال دیگر خرید و فروش رای با پول علنی شده بود. او با تشکر از اقدام به موقع قاضی محمدساری در برخورد با مفاسد انتخاباتی گفت: امیدوارم واقعا زحمات تیم بازرسی و دادگاه ثمر بخش باشد.

*چرا فساد  انتخاباتی رخ داد؟

از اعظم قربانی سوال کردم که اگر شما رئیس ستاد انتخابات شهرستان ری بودید برای پیشگیری از فساد انتخاباتی چه می کردید؟ پاسخ داد: از شب اول تبلیغات کوچکترین تخلف را برخورد می کردم تا درس عبرت شود. همین عدم برخوردها موجب فساد بزرگتر می شود. روز انتخابات هم رژه پلیس و نیروهای بازرسی باید در خیابان ها و کوچه ها می توانیم داشته باشیم تا برای مفسدان در روز انتخابات نا امنی ایجاد شود. نکته دیگر آنکه وقتی سیستم و ساز و کار تطبیق کدملی و اثرانگشت با محل سکونت سهل و آسان است چرا نباید از این امکانات استفاده نکرد؟ من خودم شاهد بودم که از شهرهای اطراف برای رای دادن می آمدند.

*حق زنان در باقرشهر ادا نشده است

خانم قربانی معتقد است که حق زنان در باقرشهر به درستی ادا نشده و حقوق شهروندی آنها رعایت نمی شود. او می گوید: چرا پارک بانوان ما از ساعت ۷ غروب به بعد پارک آقایان می شود؟ چرا یک بانو یا دخترجوان برای فریاد زدن و خالی کردن انرژی یا خشم و شادی خود مکان مناسبی ندارد؟ چرا نباید در میان مدیران یک زن شنونده مشکلات زنان باشد؟ متاسفانه با اینکه فرهنگسرا و مکان های فرهنگی و فضای سبز در باقرشهر داریم اما فرهنگ استفاده درست این این ظرفیت ها تبیین نشده است. من دلم برای شهرم می سوزد و حتی میلیاردها تومان هم داشته باشم هیچ وقت شهرم را ترک نمی کنم و عاشق همین بوی نامطبوع و همجواری با پالایشگاه و محل دفن زباله ها و حتی گورستان هستم… چه کنم؟ اما می شود تغییر ایجاد کرد. چطور یه روستا روبروی باقرشهر به شهرک برنز تبدیل می شود اما باقرشهر هیچ نمادی ندارد؟

*اعتراض خود را به فرمانداری ری دادم/ دادگاه فساد انتخابات علنی برگزار شود

اعظم قربانی که یک روز پس از انتخابات شکایت رسمی خود را بابت اعتراض به تخلفات انتخاباتی به رئیس دفتر فرماندار ری تسلیم کرده است گفت: علاقه ای ندارم انتخابات ابطال شود اما می خواهم واقعا حق و عدالت برقرار باشد. یقینا آرای من بیشتر از اینی است که شمارش شده برای همین درخواست شمارش آراء دادم. او خواهان برگزاری دادگاه علنی مفسدان انتخاباتی در بخش کهریزک است و می خواهد تمامی جلسات شورای شهر باقرشهر علنی و با حضور نخبگان و رسانه ها برگزار شود.

می گوید: این مقدار رای و اعتماد مردم به من برایم مسئولیت ایجاد می کند. وقتی در کوچه و خیابان راه می روم من را با انگشت نشان می دهند و حتی چند مورد شهروندان لطف داشتند و با من عکس یادگاری گرفتند. این یعنی اعتماد عمومی که باید حفظ شود. قطعا

من بعنوان اعظم قربانی از بعد از انتخابات با کمک مردم بزرگتر و با تجربه تر شده ام و باید این ظرفیت را در رساندن صدای مردم به مسئولان به کار ببرم. ما در این شهر یک مدرسه ویژه معلولان اعم از ناشنوایان یا مبتلایان به اوتیسم نداریم.

حتی مرکزی برای آسیب دیدگان اجتماعی دیده نشده است که بعنوان کارشناس حوزه زنان در این موارد دغدغه دارم.اعظم قربانی در طول مصاحبه تلاش کرد انتقادی از شهردار اسبق و شهردار فعلی باقرشهر نداشته باشد اما وضعیت شهر را خوب نمی دانست. خانم قربانی تبلیغات مجتبی جلالی کاندیدای منتخب شورای شهر باقرشهر را حرفه ای اعلام کرد و گفت اگر کاندیدا نبودم برای آقایان جلالی- جباری- لک- سیدال-دوستی و قربانعلی تبلیغات می کردم.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false