دوستی: استاد فرج از جنازه من عبور کند تا شهردار شود! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
دوستی: استاد فرج از جنازه من عبور کند تا شهردار شود!

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار در حاشیه بررسی عوامل و بروز فساد انتخاباتی در باقرشهر با برخی کاندیداها گفتگو کرد.

وی نوشت: نام بهزاد دوستی جوان نخبه دهه هفتادی متولد بهمن ماه در انتخابات ۱۴۰۰ باقرشهر پررنگ تر شد و نشان داد که این شهر قحطی رجال برای مدیریت شهری ندارد. او که در آستانه دفاع دکترا در رشته آمایش کیفیت محیط زیست است مدرک کارشناسی در رشته جغرافیا و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت توسعه روستایی دارد و هم اکنون در یکی از زیرمجموعه های مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال کار و پژوهش است.

*آقایان می ترسیدند من وارد انتخابات شوم

بهزاد دوستی در ششمین دوره انتخابات شورای شهرباقرشهر توانست ۱۴۳۳ رای را کسب کند و در ردیف هفدهم قراربگیرد. گفتگوی کوتاه من با او دیدگاه ها و نظراتش را در مورد انتخابات و مدیریت شهری در باقرشهر شفاف تر کرد. آقای دوستی می گوید: آقایان می ترسیدند من وارد انتخابات شوم. چون با کسی رودربایستی نداشتم و اهل رانت و لابی و لقمه حرام نیستم.

*متاسفانه هیچ نظارتی قبل و حین انتخابات نبود

من برای ورود به عرصه انتخابات شورا انگیزه دلیل داشتم و آن هم تبدیل باقرشهر به شهری دانش بنیان با ظرفیت ثروت آوری و فن آوری است. بهزاد یک پسر ۳ ساله دارد و تمام اقوامش ساکن باقرشهر هستند و معتقد است باید تجربه شوراهای قبل را نگهداریم اما با نظام مدیریت نوین شهری باید پیش برویم. او فرمانداری یا همان هیات اجرایی را در بروز وضع موجود انتخابات موثر دانست و گفت: متاسفانه هیچ نظارتی قبل و حین انتخابات نبود.

او می گوید: حتی به خود او پیشنهاد فروش رای تا مبلغ هر رای ۲۵۰ هزارتومان داده اند و برخی در قالب موسسات خیریه وارد شدند یا با پرچم هیات پیشنهاد می دادند. بهزاد دوستی نقش افرادی مانند کسایی زاده، کمالوندی، بقرایی، ساری و افشار را در افشای فساد انتخابات موثر دانست و گفت: خود من هم شخصا وارد عرصه اعتراضات شدم و نامه نگاری کردم. به نحوی که تمام مستندات را همراه با فیلم و عکس به مراجع ذیصلاح تقدیم کردم.

*با ابطال انتخابات مخالف هستم

بهزاد دوستی که با ابطال انتخابات مخالف است می گوید: متاسفانه ۷۰ درصد نیروی باقرشهر عرق مکانی ندارند و از برون وارد شهر می شوند آن هم شهری که هیچ هویت فرهنگی و المان خاص ندارد. امروز شاهد هستیم که حتی فرهنگسراها به مکانی اقتصادی تبدیل شده و کار فرهنگی را فراموش کرده اند. دوستی می گوید در انتخاب شهردار باید دقت داشت تا فرد متخصص و سالم سوار کار شود.

**بیشتر بخوانید

افشاگری شهردار سابق باقرشهر علیه شورای شهر!

کاندیداهای برگزیده باقرشهر: تخلف نکردیم؛ ابطال نکنید!

شماره ۲۳۶ هفته نامه مهرتابان منتشر شد

فرمانداری توپ را به زمین هیات نظارت شوت کرد!

تحقیق و تفحص از شهرداری باقرشهر و همکاری با دادگاه کهریزک

دوستی: استاد فرج از جنازه من عبور کند تا شهردار شود!

 

*استادفرج اگر از جنازه من رد شود شاید بتواند پیشنهاد شهرداری به شورای جدید که من داخل آن باشم بدهد

از او سوال کردم اگر شما وارد شورای شهر باقرشهر شوید آیا سعید استاد فرج(شهرداری که ۲۰ سال بر باقرشهر مدیریت می کند) هم می تواند گزینه شما باشد؟ که در پاسخ گفت: اگر از جنازه من رد شود شاید بتواند پیشنهاد شهرداری به شورای جدید که من داخل آن باشم بدهد. وی با حمایت از محمدساری گفت: اگر او نبود انتخابات با تمام تخلفاتش تائید شده بود. هرچند خبرنگار و فضای مجازی هم موثر بود.

وی انتقاد شدیدی هم به تائید صلاحیت ها داشت و گفت: شناسنامه خیلی از کاندیداها را مردم می دانند و تعجب کردیم چطور این افراد تایید صلاحیت شدند. کاش برای تایید صلاحیت آزمون برگزار می شد تا ورودی به شوراها تخصصی و حرفه ای بود. هرچند اجازه ارسال چنین طرحی را به مجلس ندادند. بعنوان مثال شورای شهر می تواند نظام سیاستگذاری یک کشور را تغییر دهد اما همگان از ظرفیت آن اطلاعی ندارند.

بهزاد دوستی می گوید: من با کسی دشمنی ندارم و فساد هم از ذهن من عبور نمی کند و می خواهم شهرم با پژوهش و مطالعه توسعه یابد و حاضرم با تمامی کاندیداها در این خصوص مناظره کنم. چراکه باقرشهر بدون برنامه نمی تواند به شهری ایده آل و توسعه یافته تبدیل شود. او که در رشته دکترا آمایش کیفیت محیط در حال دفاع است معتقد است که باقرشهر می تواند برای خوددرآمد پایدار داشته باشد و از تراکم فروشی دور شود.

بهزاد دوستی می گوید: مردم از برخی شعارها زده شدند و برخی کاندیداها قول و وعیدهایی می دهند که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. فردی که نیروی کارش را اتباع پاکستانی و افغان تشکیل داده با صدای بلند مدعی می شود که می خواهد در باقرشهر کارآفرینی کند! خب شما کارآفرینی را چطور معنی می کنید؟ به تنهایی به کاری در این خصوص برای شهر کردید؟ و اصلا وظیفه شورا به شما اجازه چنین کاری می دهد یا نه؟ برای همین است که باید کاندیداها قبل از هرچیزی اطلاعات درستی از قدرت و صلاحیت شورا داشته باشند و بر اساس آن وارد گود رقابت شوند.

*دارایی من مشخص است

می گوید: یک خودروی تیبا و یک دانگ ساختمان پدری دارم و شفافیت دارایی کاندیدا می تواند تضمین سلامت کار او شود. اما صرفا شفافیت کافی نیست چون برخی صداقت دارند اما مدیریت و تخصص و تجربه در کار مدیریت شهری ندارند و همین به شهر ضربه خواهد زد.بهزاد دوستی در طول مصاحبه این نکته را تاکید داشت که باقرشهر از نظر برنامه ریزی و مدیریت شهری رها شده و نیاز به یک بازتعریف برنامه ای دارد و با یک سند چشم انداز پیش برود. او معتقد است که در عصر ارتباطات و فن آوری و کارآفرینی می توان از ظرفیت همسایگی با بهشت زهرا(س) و پالایشگاه و بزرگراه تهران قم و همچنین مجتمع زباله های آراد کوه تولید ثروت کرد و این نیاز به همان برنامه ریزی و نوشتن سند چشم انداز دارد.

وی با انتقاد از اینکه شورای شهر باقرشهر کمیسیون برنامه و بودجه ندارد گفت: تعجب من از این است که چطور سکان هدایت شهر بدون برنامه ریزی هدایت می شود. اگر من وارد شورای شهر می شدم تلاش می کردم این ساختارها را تغییر دهم. هرچند در سالهای اول سخت است اما وقتی کار روی ریل برنامه و توسعه بیافتد خود به خود مسیر باز می شود و تمامی اجزای مدیریت شهری طبق اصول و برنامه پیش خواهند رفت و این میسر نمی شود مگر آنکه تمامی اعضای شورای شهر همدل و همفکر باشند و هدفشان تحول اقتصاد شهری در باقرشهر باشد. امیدوارم که وضعیت بهبود یابد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false