کاندیداهای برگزیده باقرشهر: تخلف نکردیم؛ ابطال نکنید! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کاندیداهای برگزیده باقرشهر: تخلف نکردیم؛ ابطال نکنید!

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده/ حاشیه های انتخابات در باقرشهر و کهریزک موجب شد تا نگاه ها به سوی ۷ کاندیدای برگزیده در باقرشهر و ۵ کاندیدا در کهریزک معطوف شود. پرسش هایی که در افکار عمومی همچنان علامت سوال دارد. آیا آنها تخلف کرده اند؟ آیا فسادآنها افشا می شود؟ آنها چه چیزی را از مردم پنهان می کنند؟ چقدر خرید و فروش رای در انتخاب آنها دلالت دارد؟ درخواست گفتگو از سوی خبرنگار ضدفساد به کاندیداهای برگزیده کهریزک رد شد اما کاندیداهای برگزیده باقرشهر حاضر شدند تا ۳۰ دقیقه با من گفتگوی کوتاه داشته باشند.

محمدرضا جعفری آریا با ۳۴۹۵ رأی، مجتبی جلالی با ۳۰۸۵ رأی، حمید شفیعی فدا با ۲۵۹۶ رأی، امیر بیابانی قره شیران با ۲۵۳۷ رأی، باقر مظفری با۲۵۳۳ رأی و محمد جان بزرگی با۲۳۲۴ رأی کاندیداهای منتخبی بودند که با هم گپ مطبوعاتی داشتیم. البته عین اله آقاپور با۲۳۱۲ رأی هم نفر هفتم بود که شب مصاحبه به دلیل بیماری یکی از اعضای خانواده حضور نداشت.

در ابتدا هر یک گلایه های خود را از وضعیت انتخابات و رد صلاحیت ها و همچنین ابطال بیان کردند. یکی از دروغگویی برخی لیدرها و افراد در بازجویی ها گلایه داشت و دیگری می گفت چرا تصور شده فقط ۷ نفر برگزیده متخلف بودند؟ اگر انتخابات ابطال شده یعنی بسیاری از کاندیداها هم در آن سهیم هستند اما افکار عمومی فقط ۷ نفر برگزیده را متخلف می دانند. می گفتند: بهتر است قاضی محمدساری که مسئول رسیدگی به این پرونده است یک بار دوباره تمامی کاندیداها را استعلام بگیرد که آیا واقعا برخی صلاحیت حضور داشتند یا نه؟!

نکته دیگر آنکه وقتی هر یک از ما قومیت و فامیل داریم چه نیازی به خرید و فروش رای است؟ یعنی از فامیل ما ۲۰۰۰ نفر به ما رای نمی دهند؟ شما اگر بروید بررسی کنید خواهید دید که دوره قبل دز همین باقرشهر نفر اول ۴۴۵۰ رای و نفر آخر ۲۶۶۴ رای اخذکرد در حالی که این دوره نفر اول فقط ۳۴۵۹ رای داشت و این یعنی اینکه رای از بیرون وارد نشده و رای داخل باقرشهر بوده است.

یکی از کاندیداها اظهار کرد: اگر موضوع ابطال انتخابات است باید انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری هم ابطال شود. آقایان مدعی هستند ما رای خریداری کردیم! خب سبد خرید برای سایر صندوق ها هم ریخته شده و باید آنها هم ابطال شود. کاندیدای دیگری گفت: آقای مجید زارعی رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ری بود که به دلیل فعالیت سیاسی در ستاد آیت‌الله رئیسی استعفا داد و مسئولیت با آقای حسینی شد که او دایی آقای حسین زهدی کاندیدای باقرشهر بود. آیا قانون چنین اجازه ای می دهد؟

**بیشتر بخوانید

افشاگری شهردار سابق باقرشهر علیه شورای شهر!

کاندیداهای برگزیده باقرشهر: تخلف نکردیم؛ ابطال نکنید!

شماره ۲۳۶ هفته نامه مهرتابان منتشر شد

فرمانداری توپ را به زمین هیات نظارت شوت کرد!

تحقیق و تفحص از شهرداری باقرشهر و همکاری با دادگاه کهریزک

دوستی: استاد فرج از جنازه من عبور کند تا شهردار شود!

خطاب به کاندیداها گفتم: اگر اثبات شود که شما تخلف و فساد کردید چه می کنید؟ آنها پاسخ دادند که می توانید با تیتر یک رسانه ای کنید به شرطی که این فساد و تخلف از شخص ما باشد یعنی خود ما شخصا فساد و تخلف انتخاباتی کرده باشیم.

آنها گفتند: بخشدار کهریزک در مصاحبه ها و پیام های مختلف بیان کردند که در ایام انتخابات همه را رصد کردیم. سوال ما این است که خب چرا کسی بازداشت نشد؟ چرا پیشگیری نکردید؟ گفته شد که جایی ۷۵۰ میلیون تومان برای خرید رای کارت کشیدند! خب چه شد؟ نمی توانستید آن کاندیدا را رد صلاحیت کنید؟ چرا هیات نظارت گزارش فساد ارائه نکرد؟ کاندیداهای منتخب باقرشهر در پاسخ گفتند: ما می توانیم تمام افرادی را که به ما رای دادند را دوباره مقابل هر نهاد و سازمانی که بخواهید جمع کنیم و آنها به این رای شهادت دهند!

حتی اگر بخواهید می توانیم همه را به دادگاه فراخوان بزنیم.انتقاد آنها بیشتر به زردنویسان فضای مجازی بود که خودشان هم کاندیدا شده بودند و حالا چون فاقد رای بالایی شدند قصد دارند با التهاب فضای رسانه و افکار عمومی بر طبل ابطال انتخابات بکوبند. آنها می گفتند: روزانه هزاران نفر با ما تماس می گیرند که نتیجه انتخابات چه شد؟ چرا نتیجه اعلام و تائید نمی شود؟ چرا از رای ما صیانت نکردید؟ و ما پاسخی به آنها نداریم.

البته این گفتگوی کوتاه حاشیه هایی هم داشت. بعنوان مثال وقتی در مورد هزینه ستادهای انتخاباتی سوال کردم کمی پاسخ ها به دور از علم ریاضی و آمار بود. مثلا باقرمظفری هزینه ستادش را ۲۰۰ میلیون، جعفری آریا ۱۰۰ میلیون، شفیعی فدا ۱۴۰ میلیون، بیابانی ۱۲۰ میلیون و جلالی ۱۰۰ میلیون اعلام کرد. احتمالا تصور کردند قرار است سازمان امورمالیاتی برای هزینه ها مالیات بگیرد!

از بیابانی سوال کردم افراد زیادی همراه شما بودند آیا در گعده های بزرگ خیابانی هزینه کردید؟ گفت: همه دوستان و علاقه مندان بودند. جعفری آریا هم توزیع غذا را فقط روزی ۸۰ پرس اعلام کرد! من هم اصراری به سوال نداشتم. اما همگی با هم می گفتند که ورودشان به شورای شهر جز ضرر و زیان به کارشان چیزی ندارد. دلیلش هم آن است که با قول شفافیتی که دادند و تعهدی که به خبرنگار ضدفساد داده بودند مجبورند تمامی اقداماتشان را رسانه ای کرده و جلسات شورا علنی باشد. برای همین هرگونه اقدام خارج از چارچوب برایشان گران تمام می شود لذا تخلفی رخ نخواهد داد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false