پرکاربردترین و بهترین افزونه های وردپرس - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پرکاربردترین و بهترین افزونه های وردپرس

افزونه یا همان پلاگین‌های وردپرس، از مهمترین مزایای سایت‌های وردپرسی به حساب می‌آیند. دلیل این موضوع این است که این افزونه‌ها موجب شده‌اند انعطاف سایت وردپرسی تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. شما می‌توانید با نصب افزونه‌های وردپرسی، بسیاری از امکانات مورد نظرتان را به سایت اضافه کنید.

چرا مطالعه‌ی این مقاله ضروری است؟

اگر شما خرید سایت خود را از یک سایت ساز خوب و مطمئن انجام دهید، ممکن است بسیاری از پلاگین‌های کاربردی و مهم که تقریبا برای شروع کار با وردپرس ضروری هستند، روی سایت شما نصب شده باشد. در اغلب موارد نیاز است شما تعدادی از افزونه‌های کاربردی و مهم را با توجه به نیاز و اهداف خود، روی سایتتان نصب نمایید. تعداد افزونه‌های وردپرس بسیار زیاد است و قطعا امکان نصب تمامی آن‌ها روی سایت شما وجود ندارد. از طرفی دیگر نیازی نیست که شما افزونه‌های زیادی را روی سایت خود نصب نمایید، زیرا این کار علاوه بر کند کردن سایت، موجب می‌شود به دلیل تداخل برخی از پلاگین‌ها با یکدیگر، اختلالات و خطاهایی در سایت شما به وجود بیاید.

بنابراین کافی است شما چند افزونه‌ی کاربردی و مهم را متناسب با اهداف و نیازهای خود شناسایی کرده و تنها آن‌ها را بر روی سایت خود نصب نمایید. این مقاله تعدادی از بهترین و پرکاردبردترین افزونه های وردپرس را به شما معرفی میکند.

معرفی ۵ افزونه پرکاربرد وردپرس

قبل از مطالعه‌ی این مقاله به این نکته توجه کنید که برخی از این افزونه‌ها رایگان بوده و بعضی از آن‌ها پولی هستند. ممکن است افزونه‌ای هر دو نسخه‌ی رایگان و پولی را داشته باشد. در این صورت نسخه‌ی پولی برخی امکانات اضافه‌تر نسبت به نسخه‌ی رایگان آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

۱-     افزونه ووکامرس (WooCommerce)

با نصب افزونه‌ی ووکامرس، شما می‌توانید سایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید. به عبارت دیگر، ووکامرس یک افزونه‌ی فروشگاه ساز قدرتمند، حرفه‌ای و محبوب است که شما با نصب آن می‌توانید محصولات خود را در سایتتان قرار داده و به فروش برسانید. امکاناتی نظیر سیستم انبارگردانی، جزئیات محصول، دیدگاه مشتریان و تصاویر محصول از جمله مواردی هستند که با نصب ووکامرس در اختیار صاحبان سایت‌ها قرار میگیرند.

۲-     افزونه یوئست سئو (yoast seo premium)

اگر قصد دارید محتوای سایت خود را متناسب با اصول سئو پیش ببرید، نقشه‌ی سایت ایجاد کنید، به صفحات سایت خود توضیحات متا اضافه کنید، تراکم کلمات کلیدی در هر صفحه از سایت خود را بسنجید و … ، استفاده از این افزونه می‌تواند به شما کمک کند. به عبارت دیگر افزونه‌ی yoast   به شما کمک میکند تا سئو و بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو را راحت‌‌تر انجام دهید و یکی از بهترین افزونه‌ها در این زمینه می‌باشد.

افزونه yoast seo

اشتباه رایجی که وجود دارد این است که افراد فکر میکنند با نصب افزونه‌ی yoast، سئوسازی سایت آن‌ها به طور خودکار انجام می‌شود. این تصور کاملا اشتباه است. به این افزونه فقط به چشم ابزار سئو نگاه کنید که می‌تواند شما را در انجام برخی از موارد مربوط به سئو سازی سایت یاری کند.

۳-     افزونه المنتور (Elementor)

از افزونه‌ی المنتور برای ایجاد صفحات جذاب‌تر و بهتر در سایت استفاده می‌شود. شما با استفاده از این افزونه می‌توانید بدون نیاز مهارت‌های کدنویسی و تنها با کشیدن و رها کردن المان‌ها در محل مورد نظر، صفحات دلخواه خود را ایجاد نمایید.

۴-     افزونه All in one wp security & Firewall 

یکی از کارهایی که باید برای امنیت سایت وردپرس خود انجام دهید، نصب افزونه‌های مربوط به امنیت سایت می‌باشد. این افزونه یکی از افزونه‌هایی است که در این زمینه امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار داده و می‌توانید برای تأمین امنیت سایت خود از آن استفاده کنید.

۵-     افزونه دکان (dokan)

یکی از اقداماتی که پس از طراحی سایت فروشگاهی می‌توانید انجام دهید، نصب افزونه‌ی دکان بر روی سایت می‌باشد. این افزونه، یک افزونه‌ی اختصاصی برای ایجاد سیستم چند فروشندگی می‌باشد. منظور از چند فروشندگی این است که شما می‌توانید علاوه بر فروش محصولات خودتان در سایتتان، از فروش محصولات دیگران نیز درصدی را دریافت کنید. برای نصب  و پیاده‌سازی سیستم چند فروشندگی در سایت، لازم است که ابتدا افزونه‌ی ووکامرس و سپس افزونه‌ی دکان روی سایت شما نصب شوند.

مواردی که در زیر بیان می‌شوند، برخی از امکانات و ویژگی‌های این افزونه هستند:

      • ثبت نام فروشندگان مختلف در سمت کاربر
      • ایجاد صفحه فروشندگان به صورت اختصاصی
      • تعیین درصد کمیسیون حاصل از فروش محصولات برای سایت
      • تخفیف‌های پیشرفته، کوپن تخفیف و …
      • پشتیبانی از زبان‌های مختلف مانند فارسی
      • امکان گزارشگیری پیشرفته به صورت کلی و جزئی برای مدیر و فروشندگان به صورت اختصاصی
      • پشتیبانی کامل انواع روش‌های پرداخت

برخی از امکانات ذکر شده، در نسخه‌ی pro و چولی این افزونه وجود دارند.

معرفی بهترین و پرکاربردترین افزونه های وردپرسی

۶-     افزونه WP Smush

تصاویر علاوه بر افزودن زیبایی به سایت، می‌توانند مواردی مانند افزایش حجم صفحات سایت، کندی سایت و دیر لود شدن صفحات آن را هم به دنبال داشته باشند. به همین دلیل داشتن افزونه‌ای که بتواند به صورت خودکار یا دستی حجم تصاویر را کاهش دهد، بسیار مفید خواهد بود. یکی از بهترین افزونه‌هایی که شما می‌توانید برای بهبود سرعت سایت خود از آن استفاده کنید، افزونه‌ی  WP Smush است.

استفاده از تکنیک‌های پیشرفته فشرده‌سازی تصاویر بدون افت کیفیت آن‌ها، تنظیم حداکثر عرص و ارتبفاع تصاویر بزرگ به صورت خودکار، پشتیبانی از فایل‌های GIF، PNG و JPEG و همچنین بهینه‌سازی هر تصویر در هر دایرکتوری، از حمله امکانات این افزونه هستند.

سخن پایانی…

در این مقاله ۶ مورد از پرکاربردترین و بهترین افزونه‌هایی که می‌توانید در سایت وردپرسی خود از آن‌ها استفاده کنید را معرفی کردیم. افزونه‌های کاربردی دیگری برای بهبود سرعت سایت، عضویت کاربر، ساخت فرم، شبکه‌های اجتماعی، افزونه‌های تحلیلی و آمار و … وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌‌ها بهره ببرید.

نکته‌ی مهم این است که بسیاری از افزونه‌های کاربردی، مانند افزونه‌ی مربوط به ویرایش سایت، پس از خرید سایت و در زمان تحویل آن‌، توسط تیم متخصص سایت ساز زرین، روی سایت‌ها نصب می‌شوند. علاوه بر این در صورتی که شما بخواهید افزونه‌ای روی سایت شما نصب شود و خودتان به هر دلیلی امکان نصب این افزونه را نداشته باشید، می‌توانید از تیم پشتیبانی سایت ساز زرین برای این کار کمک بگیرید. در صورت تمایل به دریافت مشاوره‌ی رایگان خرید سایت از این سایت ساز، می‌توانید به وبسایت آن مراجعه کرده و یا با شماره‌های ۰۹۱۰۴۳۲۶۲۲۵ یا ۰۲۱۷۱۰۵۳۹۳۳ تماس بگیرید.

true
true
true
true
  1. زهرا رادمنش

    سلام، ممنون بابت محتوا و سایت خوبتون، به نظرم کار کردن با رنک مث خیلی بهتره، همه ی امکاناتی که یوآست سئو تو نسخه پریمیوم ارائه میده هموناور رنک مث رایگان ارائه میده.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false