9 مکان دیدنی کمتر شناخته شده استانبول که باید ببینید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
9 مکان دیدنی کمتر شناخته شده استانبول که باید ببینید

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر این شهر بین گردشگران ایرانی نیز پرطرفدار است، شاید بتوان از سرگرمی ها، دیدنی ها، هتل ها، مراکز خرید استانبول و رستوران های استانبول از دلایل محبوبیت این شهر بین ایرانی هاست. قصد داریم در این مطلب چند نمونه از جاذبه های کمتر شناخته شده استانبول را به شما معرفی می کنیم.
ضمنا اگر قصد سفر به استانبول را دارید می توانید قبل از سفرتان به راهنمای سفر استانبول در سایت توریستگاه مراجعه نمایید تا اطلاعات جامعی از دیدنی ها، سرگرمی ها، مراکز خرید، هتل ها و… بدست آورید.

1- مسجد رستم پاشا
به سمت خیابانهای باریک غربی بازار ادویه فروش های مصری که حرکت کنید، پلکان پیچ در پیچی می یابید که به عبادتگاهی براستی خیره کننده هدایت می شود. این مکان توسط معمار سینان بزرگ، برای سلطان سلیمان در سال 1563 ساخته شده است. مسجد رستم پاشا به ندرت دیده شده، با کاشی های لعابی باشکوهی تزئین گردیده که زیبایی آن در قرن هفدهم جزو رقبای شناخته شده مسجد سلطان احمد بوده است.

2- پریلی کوشک (Perili Köşk) و هنر آن
زیر دومین پل بسفروس، پریلی کوشک وهم برانگیز وجود دارد که عمارت جن زده یا تسخیری ارواح نامیده می شود و در سال 1911 برای پاشا ساخته شده است. سبک لندنی آن با دیوارهای آجر قرمز و برجک دندانه ای و مخروطی شکل، مناسب یک فیلم ترسناک می باشد. همچنین نام مستعار آن مربوط به سالهایی است که نیمه کاره مانده بوده، چون اکثر صنعتگران ماهر آن زمان برای جنگ جهانی اول اعزام شده بودند. کار اتمام این سازه نه طبقه تقریبا یک قرن بعد به پایان رسید. امروزه این عمارت بعنوان دفتر مرکزی نظارت، فعالیت می کند و فضای آن که خانه ای از مجموعه هنر معاصر بروسان (Borusan Contemporary) است با ترکیبی از گالری های موقت و دائمی در تعطیلات آخر هفته به روی عموم باز می شود.

3- قاسم پاشا و بازارهای مواد غذایی بومونتی
استانبول پر از بازارهای خیابانیست اما دو مورد از آنها دائمی هستند. بازار قاسم پاشا که صبح های یکشنبه در یک خیابان کوچک برپا می شود، اقلام محدود اما غیر معمول نظیر گوشت، میوه، سبزیجات و قارچ رشد کرده در منطقه ای از دریای سیاه که ستامونو نام دارد و توسط فروشندگان پس از 556 کیلومتر رانندگی به استانبول آورده می شود، را عرضه می کند. دیگری بازار محصولات طبیعی بومونتی است. مکانی که می توانید تاریخچه هر چیز را در آن بیابید و از گفتگوی بلند مدت با روشنفکران محلی و صرف گوزلمه تازه درست شده لذت ببرید.

4- کلیسای ارتدکس فنار روم (The Ecumenical Patriarchate)
این مکان، مسند ارتودوکس جهان و جایگاه 270 امین جانشین رسول آندرو با مجموعه ای از بناهای ساده و فروتنانه در منطقه گلدن هورن در نزدیکی فنار یا فِنَر (Fener) است. این کلیسای قرن 17 جورج مقدس با محراب برگ طلایی شکل و یادگارهایی از مقدسین بزرگ آرمیده در آن، مکانی مهم است. از زمان سقوط عثمانیها جمعیت یونانی استانبول بطور گسترده ای مهاجرت کردند، بنابراین این کلیسا امروزه بیشتر از هر چیز مرکز نمادین حکومت پدرمیراثی می باشد. اما رهبر روحانی 300 میلیون ارتودوکس جهان، بارتلموس اول (Bartholomew I)، همچنان به خدمات خود در این مکان ادامه می دهد و مسیحیان ارتودوکس از یونان و اروپای شرقی بعنوان زائر به این کلیسا سرازیر می شوند. در باغ دلپذیر کلیسای ارتدکس به منظور استراحت در کنار گربه های بی آزارش توقف کنید.

5- منطقه ایوپ
به منطقه آبی دوشاخ شده که گلدن هورن نام دارد و با پارکها و مسیرهای پیاده روی پوشش داده شده، سفرکنید تا منطقه ایوپ را ببینید. ایوب یکی از یاران حضرت محمد (ص) بوده که در زمان تصرف استانبول کشته شد و درهمان محل نیز دفن شده است. مسجد ایوپ سلطان در تپه پشت این منطقه که مربوط به قرن پانزدهم می باشد، بنا شده و قبرستانی عجیب و زیبا با مقبره های برجسته دارد. برای دستیابی به بهترین دید، به بالای تپه و کافه پیر لوتی (Pierre Loti Cafe) بروید. نام این کافه از یک نویسنده و افسر دریایی گرفته شده است. لوتی یکی از رمان های خود را در سال 1876 در این مکان و زمانیکه این کافه رابیا کادین (Rabia Kadin) نامیده می شد، نوشته است.

6- کلیسای یونانی مریم مقدس (The shrine of Zoodochus Pege (Balıklı Rum Kilisesi
تعدادی از یونانیان وطن پرست ارتودوکس در صحن داخلی صومعه محبوب و زائرخیز این کلیسا، از زمان بیزانتین دفن شده اند. این مکان یکی از چندین کلیسای یونانی است که در اطراف استانبول در منطقه چشمه های زیرزمینی بنا شده است. گفته می شود که رسیدن ماهیهای ساکن این چشمه ها، بعد از فروپاشی قسطنطنیه مثل یک معجزه بوده، از این رو نام دیگر آن، کلیسای یونانی ماهی است. جالبترین بخش این کلیسا صحن بیرونی اش می باشد که با سنگ قبرهای قدیمی قلم خورده به زبان ترکی کارامانلی و با حروف یونانی نوشته شده است.

7- محله کوزگونجوک (The Kuzguncuk)
در خیابان اصلی کوزگونجوک که قدم بزنید منطقه ماهیگیری سابق در کرانه آسیایی تنگه بسفر را خواهید دید که نگاهی اجمالی به قومیت ها و مذاهب مختلف نیم قرن پیش استانبول را دارد. دو کنیسه، سه کلیسای ارتودوکس یونانی، دو مسجد و یک کلیسای آمریکایی، مجموعه های هستند که در این محله کوچک قرن نوزدهمی با خانه های چوبی گرد هم آمده اند. امروزه این منطقه محل گالری ها و آتلیه های هنری هنرپیشگان، هنرمندان و معماران می باشد.

8- بار گرند هتل لوندرس (Grand Hotel de Londres)
این هتل قدیمی با ظاهری هم ریخته در مقایسه با قصر کاملا بازسازی شده پرا که در پایین خیابان قرار دارد از زیبایی های عجیب و غریب پایان این قرن است که در لابی آن آوای طوطی به گوش می رسد. این مکان در سال 2005، پس از پخش فیلم مستندی بنام عبور از پل: صدای استانبول، به نقطه ای محبوب تبدیل گشت. این فیلم سفری موزیکال از میان شهر از دیدگاه تحسین برانگیز کارگردان ترک، فاتیح آکین می باشد. به پشت بام هتل و بار آن که بروید، نمای شهر و منطقه گلدن هورن به خوبی نمایان است.

9- گالری های هنر معاصر آپارتمان های مصری
در میان ساختمان های بزرگ خیابان ایستیکلال، آپارتمان هنر نو مصری که در اوایل دهه 1900 برای خدای مصر بعنوان اقامتگاه زمستانی ساخته شده بود، جذابیت خاصی دارد. امروزه این نقطه، آدرسی شناخته شده برای نیمی از گالری های هنر معاصر می باشد. به سمت خیابان بوآزکسن (Boğazkesen) که سرازیر شوید با اتصال به منطقه کاراکوی بر تعداد گالری های هنری افزوده می شود. ممکن است که قبلا با هنر باورنکردنی غیر معماری استانبول آشنایی نداشته باشید اما درحال حاضر بهتر می دانید.

منبع: توریستگاه

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false