قرارداد خرید 60 هواپیما امضا شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، این قرارداد پس از یک سال مذاکره بین شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت بوئینگ با حضور نمایندگان این شرکت در تهران به امضا رسید.

براساس اخبار روز، طبق قراردادی که منعقد شده قرار است این هواپیماها از سال ۲۰۱۹ به تدریج به شرکت هواپیمایی آسمان تحویل شود و در سال یاد شده، ۵ تا ۱۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ تحویل شرکت آسمان خواهد شد.  

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یک هواپیمای مسافری ۱۳۰ نفره است و یکی از مناسب ترین هواپیماها برای پروازهای داخلی و منطقه ای محسوب می شود که می توانند بیش از ۴۵۰۰ کیلومتر پرواز کند و با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی آسمان ظرفیت صندلی این شرکت بیش از ۸ هزار صندلی افزایش می یابد.  

منابع خبری اعلام کردند، پیش از این شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز برای خرید ۸۰ فروند هواپیما بوئینگ با این شرکت اواخر سال گذشته قرارداد امضا کرد و قرار است از سال ۲۰۱۸ تحویل این هواپیماها به ایران ایر آغاز شود.  

به گزارش اخبار روز جامعه خبر،  صنعت هوایی کشور در سال های گذشته به واسطه تحریم های ناعادلانه که به بهانه های واهی علیه کشورمان اعمال شده بود، بازسازی و نوسازی نشده بود و متخصصان صنعت هوایی ایران در سال های گذشته در شرایط بسیار سخت به دلیل نبود دسترسی آسان به قطعات هواپیماها، با استفاده از توانمندی های شان توانستند ناوگان هوایی کشور را سرپا نگاه دارند و امکان تردد هوایی را برای مردم فراهم کنند، کاری که شاید به نظر آسان برسد، اما مسئولیتی بس دشوار و سنگین بود. 

خبر روز را با جامعه دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false