روحانی: نفت ایران را صادر نکنید تا نتیجه اش را ببینید - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: هدف واقعی آمریکا از تحریم، فشار به زندگی مردم است اما آنها ادعا می‌کنند که می‌خواهند به دولت ایران فشار وارد کنند، اما وقتی واردات مایحتاج ضروری مثل دارو و نهاده‌های دامی را تحریم کنند، به چه‌کسی فشار وارد خواهد شد؟ آمریکایی‌ها مدعی شده‌اند که می‌خواهند به‌طور کامل جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند. آنها معنی این حرف را نمی‌فهمند، چرا که این اصلاً معنی ندارد که نفت ایران صادر نشود و آن وقت نفت منطقه صادر شود. اگر شما توانستید این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.

رئیس جمهور با توجه به ادعاهایی مبنی بر اینکه ایران درآمدهایش را صرف کمک به کسانی که به‌ادعای آمریکایی‌ها تروریست هستند، می‌کند، خاطرنشان کرد: ما شفافیت را ادامه می‌دهیم؛ مردم ایران بهترین ناظر هستند. در روزهای اخیر بانک مرکزی فهرست همه حدود 13 میلیارد دلاری را که برای واردات به واردکنندگان تخصیص داده شده است، منتشر کرده و جزئیات بودجه سال 97 کشور نیز به‌رغم اینکه کار آسانی نبوده، به‌روی فضای مجازی منتشر شده است. حساب و کتاب درآمدهای ایران هم که مشخص است، بنابراین دیگر این ادعاها موضوعیت ندارد.

رئیس جمهور با تأکید دوباره بر اینکه فشار اقتصادی به ایران، فشار به ملت ایران خواهد بود، اضافه کرد: وقتی سرمایه گذاری در ایران با مانع مواجه شود، توسعه صنایعی که از این سرمایه گذاری بهره‌مند شده و  باعث شده بودند در این  سالها درآمد غیرنفتی کشور از درآمد نفتی بالاتر برود، مختل خواهد شد. نتیجه اعمال فشار بر روابط بانکی و بیمه‌ای، در نهایت بر ملت ایران وارد خواهد شد.

روحانی با اشاره به دستاوردهای به‌دست‌آمده در حدود 5 سال گذشته در زمینه تولید بنزین، گاز و گازوئیل، گسترش و بهبود خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، گردشگری، ترانزیت، فضای مجازی و امثال آنها اظهار داشت: فشار بر روابط بانکی و بیمه‌ای و صادرات نفت ایران، یعنی فشار به‌روی تداوم و توسعه این موفقیتها و فشار و توطئه‌ای که امروز طراحی شده است، فشار و توطئه علیه توسعه و رفاه ملت ایران است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه در برابر این وضعیت مسئولیت داریم. ایرانیان خارج از کشور به‌عنوان سفرای ملت ایران می‌توانند در بیان واقعیتها و سرمایه گذاری و تداوم روابط علمی و تجاری با ایرانیان داخل کشور، کمک کنند و آنجا که دولت ایران یا بخش خصوصی ایران نتواند کاری را انجام دهد، آنها به کمک بیایند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مقامات سوئیسی هم گفته‌اند که "می‌دانیم حق با ایران است و حامی برجام و تداوم روابط اقتصادی با ایران هستیم"، و 40 شرکت اقتصادی سوئیس فردا با همکاران ایرانی خود جلسه دارند. در این مقطع که آمریکایی‌ها در مواجهه با ایران به‌جز چند کشور از طرف همه کشورهای دیگر جهان در زبان و عمل محکوم شده‌اند، امیدوارم بتوانیم با همکاری و همدلی با کمترین هزینه از این مسیر عبور کرده و شاهد ایرانی سرزنده‌تر، آبادتر و عزتمندتر باشیم.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false