قیمت نفت برنت کاهش یافت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، قیمت شاخص جهانی نفت خام، برنت، درحالی سقوط کرد که گفته می شود تولید عربستان سعودی و روسیه افزایش یافته است و از طرفی با بالا گرفتن مناقشات تجاری با آمریکا، رشد اقتصادی در آسیا افت کرده است.

همچنین میزان ذخایر نفت کوشینگ این هفته ۳.۲ میلیون بشکه کاهش داشت و به این ترتیب افت عرضه در پایانه واردات کوشینگ در اوکلاهاما، عامل افزایش بهای نفت خام آمریکا شد. براین اساس قیمت نفت خام برنت،روز گذشته ۱.۴۲ دلار یا نزدیک به ۲ درصد سقوط کرد و در بالاترین قیمت به هر بشکه ۷۸.۰۳ دلار رسید و نفت سبک آمریکا هم ۷ سنت یا ۰.۱ درصد تقویت شد و به ۷۴.۸۹ دلار رسید. 

قیمت قرارداد پیش‌خرید نفت آمریکا برای تحویل در اولین ماه جاری، در مقایسه با ماه بعدی ۲.۲۱ دلار در هر بشکه گران‌تر بود (این بیشترین فاصله قیمت ماه‌های متوالی از ۲۰ آگوست ۲۰۱۴ تا کنون است) که این نشان می‌دهد بازار انتظار دارد در کوتاه‌مدت با کمبود عرضه شدیدتری مواجه شود.

به دنبال درخواست رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش تولیدِ تولیدکنندگان بزرگ، بازارهای جهان به هم ریخته است.

درحالی‌که ترامپ خبر از توافق خود با ملک سلمان، در مورد افزایش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید نفت روزانه این کشور می‌دهد، کارشناسان معتقداند دقیقا مشخص نیست که ظرفیت تولید واقعی عربستان بتواند با این میزان مطابقت داشته باشد.

در حال حاضر عربستان نسبت به ماه می ۷۰۰ هزار بشکه در روز بشتر تولید می‌کند و تولید خود را به ۱۰.۷۲ میلیون بشکه در روز افزایش داده است.

همچنین تولید اوپک در ماه جون ۳۲۰ هزار بشکه نسبت به ماه قبل بیشتر شده است.

وزارت انرژی روسیه هم اعلام کرد تولید نفت این کشور، هم از ۱۰.۹۷ میلیون بشکه در ماه می به ۱۱.۰۶ میلیون بشکه در ماه جون افزایش یافته است.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false