صالحی: همکاری ما با روسیه پیام مهمی برای غرب دارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علی‌اکبر صالحی با عرض خیرمقدم به رئیس روس اتم که برای نخستین بار از سایت بوشهر بازدید می‌کنند اظهار کرد: فکر نمی کنم سایت هسته ای در دنیا به آوازه‌اش سایت بوشهر وجود داشته باشد.

بر اساس این خبر، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما پیش از انقلاب در مدار سیاسی غرب بودیم اما هیچ کمکی به ما نکردند و شوروی و روسیه فعلی این همکاری را با ایران داشت. ورود ما به صنعت هسته ای با کمک روسیه بوده و پیام مهمی برای غرب دارد.

صالحی درمورد آغاز ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر تاکید کرد: میلیون ها مترمکعب خاکبرداری انجام شده و امروز شاهد گودبرداری برای فونداسیون واحدهای ۲ و ۳ هستیم.  از نظر ما پروژه جلوتر از زمان خودش است و امیدواریم در ۷ سال آینده شاهد راه اندازی واحد ۲ و دو سال بعد واحد ۳ باشیم.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: با توجه به توصیه مجلس شورای اسلامی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای ایران در بلند مدت باید به این سمت حرکت کند که البته مستلزم هزینه و بودجه هنگفتی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.  با توجه به کمبود منابع آبی در کشورمان ما نیاز داریم به سمت ساخت نیروگاه‌های کوچک برویم.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false