۴۰ درصد مردم ایران سفر نمی روند! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
۴۰ درصد مردم ایران سفر نمی روند!

همیشه سفر کردن راهکاری برای فرار از دغدغه های زندگی بود تا برای مدت کوتاهی از فضای زندگی شهری و مشکلات کاری دور شد. اما این روزها خبرهایی شنیده می شود که چیزی حدود ۴۰ درصد از مردم ایران اصلا سالیانه به سفر نمی روند. عددی عجیب و غریب که هر کسی را به فکر فرو می برد. احتمالا شما هم مانند خیلی های دیگر با شنیدن این خبر اولین چیزی که به ذهنتان رسیده وضعیت اقتصادی است که جامعه با آن درگیر می باشد.

این روزها که سفره مردم هر روز محدودتر از قبل می شود معلوم است که سفر کردن آنقدرها هم اولویت قرار نمی گیرد. از هزینه های بالای تهیه بلیط بگیر تا رزرو سوئیت روزانه در کیش یا حتی اجاره ویلا و رزرو هتل یا هر شهر دیگری که فکرش را می کنید به قدری بالاست که نمی توان اصلا فکر سفر رفتن را کرد. اما با این وجود باید راهکارهایی را باید به کار برد تا امکان سفر ارزان برای مردم ایجاد شود تا هم چرخ صنعت گردشگری به گردش در آید هم مردم بتوانند چند روزی در سال را به تفریح و سفر بپردازند. اما چه راهکارهایی برای سفر ارزان وجود دارد؟

راهکارهایی که سفر ارزان را برایمان ممکن می کند

شاید خیال کنید ارزان سفر کردن کاری نشدنی است و همین باعث شده تا کلا فکر سفر کردن را از ذهنتان خارج کنید. اگر اینطور فکر می کنید باید بگویم در اشتباه هستید پس قبل از هر چیزی باید ذهنیت خود را نسبت به سفر کردن تغییر دهید. حالا وقت آن است تا ترفندهایی را یاد بگیرید که شاید در ظاهر بسیار ساده به نظر برسند اما می توانند هزینه های سفرتان را تا حد چشم گیری کاهش دهند.

 

در خلوت ترین زمان ها سفر کنید

اگر می خواهید تا با کمترین هزینه سفر کنید باید در زمان انتخاب سفرتان دقت کنید. خلوت ترین زمان ها برای سفر کردن ارزان ترین انتخاب ها هم هستند. مثلا کمتر کسی است که در تابستان خیال سفر به شهر جنوبی مثل قشم را داشته باشد. هوای به شدت گرم و شرجی قشم در تابستان باعث شده تا در مدتی که هوا گرم است هم هزینه اجاره روزانه در قشم و حتی هزینه رزرو بلیط هواپیما هم بسیار کم باشد. پس خلوت ترین زمان ها را برای سفر به شهر مقصد را بررسی کنید تا در زمانی خلوت و ارزان بتوانید سفر کنید.

به نزدیک ترین مقاصد سفر کنید

یکی از پرهزینه ترین بخش های سفر مربوط به رفت و آمد است. چه هزینه بنزین در سفر با خودرو شخصی چه هزینه بلیط هواپیما یا قطار. برای همین برای سفرهای اقتصادی بهتر است به فکر سفر به نزدیک ترین مقاصد باشید تا مجبور به پرداخت هزینه بالای رفت و آمد نباشید. مثلا اگر ساکن اصفهان هستید می توانید برای سفر روی نزدیک ترین شهرها به اصفهان یعنی کاشان، اراک، شهرکرد یا حتی اجاره ویلا در دزفول حساب باز کنید. با این کار هم هزینه هایتان را کاهش داده اید و هم توانسته اید بیشتر با دیدنی های شهرهای اطرافتان آشنا شوید.

غذاهای خانگی؛ هم سالم هم ارزان

کسی که به دنبال سفر ارزان است باید کمی خساست به خرج دهد و دور خرج های اضافی را خط بکشد. غذا خوردن در رستوران شاید بسیار دلچسب باشد اما به همان اندازه هم هزینه بر است. یکی از مواردی که باعث می شود تا هزینه های سفرتان به شدت بالا برود این است که برای خوردن غذا در وعده های غذایی مختلف به رستوران بروید. اما اگر قبل از شروع سفرتان بتوانید غذای آماده همراه داشته باشید و یا از غذاهای کنسروی استفاده کنید می توانید بسیار در سفرتان صرفه جویی کنید. در مدت اقامت هم کافیست تا کمی مواد اولیه همراه خود ببرید تا بتوانید در طول مدت اقامتتان هم به غذاهای خانگی دسترسی داشته باشید که هم سالم تر از غذاهای رستورانی است هم ارزان تر.

رزرو هتل در سفر ممنوع!

محلی که در مدت سفر خود می خواهید در آن اقامت داشته باشید گزینه ای است که در کیفیت سفرتان بسیار تاثیرگذار می باشد. پس لازم است با دقت بالایی آن را انتخاب کنید. هتل ها یکی از در دسترس ترین گزینه های اقامتی هستند که برای اقامت می توان به سراغ آن رفت. اما با رزرو هتل، امکانات و هزینه خود را فدای راحتی کرده اید پس بهتر است اجاره سوئیت را جایگزین هتل کنید. فرقی نمی کند مقصد سفرتان چه شهری است از اجاره سوئیت روزانه در کرمان یا هر شهر دیگری شما می توانید در اقامتگاهی با تمامی امکانات یک خانه اقامت داشته باشید. اجاره سوئیت در مقابل رزرو هتل هزینه ارزان ترین دارد، در سوئیت ها یک خانه تمام و کمال در اختیار شماست نه تنها یک اتاق کوچک در هتل، سوئیت ها دارای امکانات آشپزی و پخت و پز هستند پس در پایین آوردن هزینه خورد و خوراکتان نیز تاثیر گذار هستند.

 

تکنولوژی هایی برای راحتی در سفر

اگر نمی خواهید خودتان را خیلی به دردسر بیاندازید بهتر است به سراغ تکنولوژی هایی بروید که هم کار شما را راحت تر کرده اند هم هزینه هایتان را پایین آورده اند. از جمله تکنولوژی هایی که در سبک سفر کردن ها بسیار تاثیرگذار بوده به وجود آمدن وبسایت هایی است که امکان رزرو آنلاین بلیط و اقامتگاه را فراهم کرده اند. رزرو آنلاین بلیط و اقامتگاه در سفر باعث می شود تا هم در هزینه و هم در زمانتان صرفه جویی کنید. با این وجود دیگر برای رزرو بلیط لزومی به پرداخت هزینه برای مراجعه به آژانس های مسافرتی نیست. یا حتی پیدا کردن اقامتگاه دردسرهای سابق را ندارد که مجبور باشید از این سوئیت به آن سوئیت بروید و در آخر مجبور به اقامت در هتلی گران قیمت شوید. «لیدوماتریپ» یکی از همین وب سایت های کاربردی است که پیدا کردن اقامتگاه را به راحتی آب خوردن تبدیل کرده است!

لیدوماتریپ، هزینه های سفر را کاهش داد

لیدوماتریپ سامانه ای است که در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه فعال می باشد و پیدا کردن و رزرو اقامتگاه را از کاری سخت به کاری ساده و مفرح تبدیل کرده است. لیدوماتریپ در بیش از ۵۰۰ شهر و روستای ایران دارای ۸ هزار اقامتگاه فعال می باشد که این تنوع بالا این امکان را به وجود آورده تا هر کسی به دنبال هر نوع اقامتگاهی با هر قیمتی که باشد بتواند به گزینه مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. لیدوما توانسته با حذف دلالان از بازار اجاره ویلا ارتباطی مستقیم بین مالکان و مسافران ایجاد کند و هزینه های اجاره ویلا و سوئیت را تا اندازه چشمگیری پایین بیاورد.

اگر شما هم مدت زیادی از آخرین سفری که رفته اید گذشته، خوب است سری به وب سایت لیدوماتریپ بزنید تا بتوانید سفری اقتصادی را برای سفر خود برنامه ریزی کنید. کافیست کلمه لیدوماتریپ را در گوگل جستجو، حالا که وارد سایت شده اید می توانید شهر مقصد خود را انتخاب کنید تا لیست کاملی از انواع اقامتگاه های ارزان و اقتصادی تا واحدهای لوکس برایتان به نمایش در آید. حالا همه چیز برای یک سفر جانانه آماده است!

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false