۲۰ سوال از شهردار باقرشهر| استاد فرج ۱۰ روز وقت دارد پاسخ دهد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
۲۰ سوال از شهردار باقرشهر| استاد فرج ۱۰ روز وقت دارد پاسخ دهد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، سید هادی کسایی زاده خبرنگار ضدفساد نوشت: نامش سعید استاد فرج است. کارشناس برنامه ریزی و جغرافیای شهری و کارشناس ارشد رشته جغرافیای سیاسی که در کارنامه خود ۵ سال فعالیت در امور اقتصادی دادستانی تهران را دارد.

او مدیراجرایی تعزیرات استان تهران، هشت سال شهردار اوشان فشم، شهردار شهرستان گلستان، شهردار لواسان، مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری های استان تهران و ۴ دوره هم بعنوان شهردار باقرشهر را در پرونده مدیریت اجرایی ثبت کرده است. البته او عضویت در کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری های لواسان، ورامین، باغستان، حسن آباد و کهریزک را هم در رزومه خود دارد که نشان دهنده تجربه زیاد او در بررسی تخلفات ساختمانی در کمیسیون های ماده ۱۰۰ است.

سعید استاد فرج در حالی نام خود را پای مقاله های علمی در حوزه آلودگی محیطی، منابع آلاینده، تاثیرات زیستی کلانشهر تهران و آلودگی محیط زیست در باقرشهر درج کرده که وضعیت زیست محیطی باقرشهر در دوره شهرداری او تصویر شاخص و روشنی نیست و مردم باقرشهر در سال ۱۴۰۰ همچنان درگیر آب های سطحی، فاضلاب و کانال های لش آب هستند.

انتقادات اخیر خبرنگار ضدفساد(سید هادی کسایی زاده) به نحوه مدیریت شهرداری باقرشهر و بایکوت رسانه‌ای او از سوی نهادها به ویژه فرمانداری ری نشان از اهمیت و محبوبیت سعید استادفرج در میان مدیران و مسئولان عالی شهرستان دارد.

پویش رسانه ای در کانال خبری واتس آپی خبرنگارضدفساد در شهرستان ری موجب شد تا شهروندان باقرشهر بی پرده انتقادات و سوالات و مطالبات خود را از شهردار با سابقه خود مطالبه کنند. مطالبه ای که در دو دهه اخیر در هیچ رسانه ای بازگو نشده بود.

مردم یک به یک در فضای مجازی سوالات خود را به شرح ذیل از شهرداری که پاسخ خبرنگاران حرفه ای را نمی دهد اظهارکردند:

۱) اگر استخدام در شهرداری باقرشهر ممنوع است، من بعنوان ایثارگر سالها در نوبت هستم چرا اقوام و آشنایان مدیران و اعضای شورای شهر به راحتی وارد شدند؟

۲) شهردار سابق باقرشهر(نا صری پور) به دلیل عدم سکوت در شهر چندین بار مورد هجمه منتقدان قرارگرفت و بالاخره توانستند او را حذف کنند اما آقای استاد فرج شهردار فعلی در باقرشهر سکونت ندارد با این حال همچنان شهردار است؟ چرا؟

۳) چرا برخی از اعضای شورای شهر باقرشهر اقوام خود را وارد شهرداری باقرشهرکردند و همنام خودشان و حتی برادر خودشان است؟ مگر شهردار وظیفه مدیریت نیروی انسانی و شایسته گزینی را ندارد؟ چطور یکی از آنها علی رغم نداشتن شرایط لازم وارد مجموعه آتش نشانی باقرشهر شده است؟
۴) چرا آمار کارمندان شهرداری باقرشهر ۲ برابر ظرفیت و استاندارد و چارت سازمانی است؟

۵) چرا ساختمان بیمارستان باقرشهر با ساختمان شهرداری تعویض شد؟ چرا بیمارستان باقرشهر بعد از چندین سال هنوز ساخته نشده است؟

۶) هزینه خرید ماهی های خارجی و نگهداری آکواریوم شهرداری باقرشهر چقدر است؟ آیا حقیقت دارد بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه داشته است؟

۷) درختان نخل منطقه گرمسیری به چه قیمت و از کجا خریداری و در حیاط شهرداری کاشته شد؟ هزینه نگهداری آنها چقدر است؟ آیا حقیقت دارد برای گرم نگهداشتن آنها هیتر روشن می کنید؟

۸) معاون فعلی شهردار باقرشهر از اقوام نزدیک فرماندار ری است. سوال این است که این فرد پیش از این تخصص و تجربه ای در امور مالی نداشت و چطور بعد از انتصاب فرماندار و انتصاب شهردار (سعید استاد فرج) این جابجایی رخ داده است؟

۹) چرا جاده انرژی همچنان خاکی و متروکه است و به آن هیچ خدماتی ارائه نکردید؟

۱۰) چرا علی رغم اینکه عوارض زیادی از ناحیه صنعتی فرخی برای شهرداری اخذ شد اما هیچ خدماتی اعم از زیرسازی و آسفالت و جدول کشی انجام نشد؟

۱۱) چرا باقرشهر یک درمانگاه شبانه روزی تخصصی ندارد و بیمارستان تبدیل به تالار شد؟ چرا تکلیف زمین بیمارستان و ساخت آن در این دوره هم روشن نشد؟
۱۲) درآمد شهرداری باقرشهر در سال ۱۳۹۹ از جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ چقدر بوده است؟ چرا اطلاع رسانی نکردید تا مردم مطلع باشند؟

۱۳) مبلغ کل درآمد های شهرداری باقرشهر در سال ۱۳۹۹ چقدر بوده است؟ چرا بر اساس قانون اطلاع رسانی نکرده اید؟ حق مردم است.
۱۴) میزان عوارض دریافتی از اتباع که شهرداری باقرشهر دریافت می کند چقدر است؟ از چه تعداد اتباع دریافت می شود؟

۱۵) چه تعداد از نیروهای شهرداری مامور به خدمت در سایر دستگاه ها هستند؟ نام ببرید.که کدام نهادهای نیروهای شهرداری را به خدمت خود گرفته اند.

۱۶) مسئول نگهبانی و نگهداری زورخانه باقرشهر کیست؟ آیا نسبت او با یکی از اعضای شورای شهر باقرشهر تائید می شود؟ آیا برای اسکان او منزل مسکونی با کرایه رایگان داده شده است؟ حقوق و دستمزد او چقدر است؟

۱۷) به صورت رسمی نحوه توزیع اعتبارات ارزش افزوده و نحوه هزینه کرد این اعتبارات در مجموعه شهرداری باقرشهر را ارائه کنید. چه پروژهایی از این محل (ارزش افزوده) تامین اعتبار و اجرا شده و ریز پروژه ها و گزارش پیشرفت آن ارائه شود.

۱۸) تعداد کارکنان رسمی و قراردادی طبق چارت سازمانی شهرداری باقرشهر چقدر است؟ و هم اکنون چند نفر به طور قراردادی و رسمی مشغول به کارند؟ چه تعداد از کارکنان با سفارش اعضای شورای شهر وارد مجموعه شهرداری باقرشهر شدند؟

۱۹) هر شهرداری طبق قانون، درصدی از درآمدش(از عوارض نوسازی و مالیات برارزش افزوده و…) را باید به پژوهش اختصاص دهد شما برای این مهم چه کردید؟

۲۰) آقای استادفرج گفته شده شما در سال ۹۲ که شهردار شدیدمدرک دیپلم داشتید آیا درست است یا نادرست؟ اگر مدرکی دارید ارائه کنید! و اگر درست است چطور شد در کوتاهترین زمان لیسانس گرفتید؟ گفته شده بودجه ای را تحت عنوان پژوهش به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) دادید تا به آنها کمک شود و مدرک تحصیلی هم مهر و امضای این دانشگاه را دارد ؟

به گزارش جامعه خبر این سوالات بر اساس ماده ۵ ؛ ماده۷ و ماده ۸ قانون «انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات» و عدم اجرای ماده ۷ و ماده ۹ و ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی این قانون از سوی شهرداری باقرشهر طی نامه ای مکتوب از سوی خبرنگار ضدفساد از شهردار باقرشهر رسما مطالبه شد و او ۱۰ روز فرصت دارد تا پاسخ آن را طبق قانون به پرسش کننده کتبا پاسخ دهد و در غیراینصورت بر اساس این قانون پاسخگو خواهد بود.

 

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false