گرانی بیسکویت و شکلات ایرانی در بازارهای جهانی - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، ارزش صادرات انواع نان شیرینی و بیسکویت ایرانی در سال گذشته افزایش ۶.۲ درصدی داشته است. در حالی که وزن کالای صادراتی در این بخش ۷.۶ درصد کاهش یافته است. به عبارت دیگر در قبال کاهش کالای صادراتی درآمدزایی این بخش بیشتر شده است که این امر نشان از گرانی انواع نان شیرینی و بیسکویت در بازار جهانی بوده است.

همچنین شیرینی جات بدون کاکائو در سال گذشته ۱۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار درآمد ارزی ایجاد کرده اند که این رقم در قیاس با مدت مشابه آن در سال قبلش ۲۳.۶ درصد افزایش داشته است. البته این افزایش ارزش در شرایطی بوده که وزن این کالا نیز ۲۲.۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

شکلات کاکائو دیگر کالایی است که سال گذشته با افزایش قیمت مواجه شده و حدود ۱۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار صادرات داشته است. این صادرات نسبت به سال ماقبل خود از نظر ارزش سه درصد افزایش یافته، اما این افزایش در شرایطی رخ داده است که وزن کالای صادر شده در این بخش ۱۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

در مجموع در گروه شیرینی و شکلات در طول سال گذشته ۶۸۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا صادر شده است که این رقم نسبت به سال ما قبل خود از نظر ارزش ۲۱.۲ درصد افزایش را تجربه کرده است. البته نباید از این نکته غافل شد که درصد افزایش وزنی مجموع کالاهای صادر شده در این بخش ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false