گذرگاه‌های مرزی‌ ایران با کردستان بسته شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، احمد محجوب در بیانیه‌ای مدعی شد که ایران به درخواست دولت مرکزی عراق گذرگاه‌های مرزی‌ خود با اقلیم کردستان عراق را بست.  این امر به دلیل تسلط کامل بر گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌های اقلیم عراق پس از برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی کردستان انجام گرفت.

بر اساس این خبر، پیش از این هم وزارت خارجه عراق در یادداشتی رسمی از ایران و ترکیه درخواست کرد تا زمان تسلط دولت فدرال عراق بر گذرگاه‌های مرزی با اقلیم کردستان را ببندند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه گفت: همانطور که پیش از این اعلام کردیم ما مرز هوایی خود را بر منطقه اقلیم کردستان به  درخواست دولت مرکزی عراق مسدود کردیم و تا آنجا که اطلاع دارم هیچگونه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

پس از برگزاری رفراندوم در کردستان عراق در روز ۲ مهر کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت تاکید کرد: با توجه به موثر واقع نشدن تلاش‌های سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسئولان اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با در خواست دولت مرکزی عراق بر روی پروازهایی که مبداء آن اقلیم کردستان است مسدود گردید. همچنین کلیه پروازهای ایران به مقصد کردستان هم متوقف شده است.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: تصمیم‌های عجولانه برخی مسئولان اقلیم کردستان علاوه بر محدود کردن قدرت بازیگری و گفت‌وگوی سازنده کردها در حاکمیت عراق امنیت مردم کرد کشور عراق و منطقه را با چالش‌های جدی مواجه می کند.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false