"کویرلوت" پیشتاز تولید انرژی پاک در ایران شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، کویر لوت در بخش های قابل توجهی از شمال شرق و شمال شهرستان کرمان و شرق استان کرمان را کویر لوت واقع شده که در اکثر مناطق آن در طول سال ۳۰۰ روز آفتابی دارد. همین امر موجب شده است بهترین شرایط برای استفاده از انرژی خورشیدی در استان کرمان مهیا شود.

شرایط اقلیمی هر چند مخاطرات زیست محیطی را مقابل اهالی این استان قرار داده اما شرایط مناسبی را برای استفاده از انرژی خورشیدی در استان کرمان مهیا کرده است.

از سال ۹۴ کرمانی ها در انتظار سرمایه گذاری خارجی در این زمینه نمانده اند بلکه کار احداث نیروگاه های خورشیدی در کرمان را به طور مستقل آغاز کرده و حتی در بسیاری از روستاهای دور افتاده کرمان تامین برق توسط نیروگاه های محلی خورشیدی انجام می شود. همچنین مردم عادی نیز اقدام به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی خانگی کرده اند.

در کنار توسعه فرهنگ عمومی استفاده از انرژی خورشیدی نیروگاه خورشیدی ۲۰ مگاواتی نیز در ماهان کرمان احداث شده است.

نیروگاه بزرگ خورشیدی ماهان شامل دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی می باشد که کار احداث این نیروگاه عملا از سال ۹۴ در کرمان آغاز شد و در نهایت در سال گذشته با سرمایه گذاری ۲۴ میلیون دلار به بهره برداری رسید.

با توجه به پتانسیل های استان کرمان توسعه نیروگاه های انرژی خورشیدی در دست اقدام بوده و شناسایی بهترین نقاط استان کرمان برای توسعه نیروگاه های انرژی خورشیدی در حال انجام است.

گفتنی است این استان زمینه مساعد توسعه نیروگاه های بادی را نیز دارد.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false