کمیته امداد به خانواده زندانیان خیانت کرد| وزیردادگستری این گزارش را بخواند| زندان تهران به جانباز شیمیایی دارو نمی دهد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
کمیته امداد به خانواده زندانیان خیانت کرد| وزیردادگستری این گزارش را بخواند| زندان تهران به جانباز شیمیایی دارو نمی دهد

پایگاه خبری جامعه خبر| سید هادی کسایی زاده: انجمن حمایت زندانیان مرکز ایجاد شد تا از خانواده زندانیان حمایت کند اما ماهیت این مرکز که زیر نظر سازمان زندانهای کشور مدیریت می شود و اصلا مردمی نیست تغییر کرد یعنی آنها دیگر به خانواده زندانیان کمک نمی کنند و وقتی هم معترض می شویم می گویند پول و اعتبار نداریم… البته بعنوان روزنامه نگار باید گفت که آنها توانایی و قدرت و بینش و مدیریت ندارند چون مدیران این انجمن همیشه حقوق بگیر دستگاه قضا یا نهاد دولتی بودند و هیچ تخصصی از مدیریت سازمان های مردم نهاد و اقتصادی و حمایتی نداشتند.

بعنوان خبرنگار حامی خانواده زندانیان باید بگویم که وضعیت خانواده زندانیان روز به روز بدتر می شود و برخی از آنها به نان شب هم محتاج تر هستند و انجمن های دولتی مانند انجمن حمایت زندانیان مرکز اگر حضور نداشته باشند کار بهتر و مردمی تر اداره می شود.

در کنار این انجمن وظیفه اصلی حمایت و کمک به خانواده زندانیان بر اساس قانون برعهده کمیته امداد امام خمینی (ره) است. با این حال کمیته امداد هم به دلیل فعالیت نصفه نیمه انجمن بیشتر مواقع خودش را کنار می کشد.

متاسفانه این نهاد حکومتی هم به دلیل عدم نظارت و شفافیت عملکرد هر طور صلاح بداند اقدام می کند.

یک همسر زندانی که دو فرزند دختر دارد و همسرش یک سال در زندان بزرگ تهران محبوس است می گوید: کمیته امداد رفتم و به من گفتند برو خانه بودجه نداریم. به انجمن حمایت خانواده زندانیان مرکز هم مراجعه کردم که حتی یک سبد ارزاق هم ندادند اما برای برنامه ها و همایش هایشان مثل مترسک از ما استفاده می کنند.

این همسر زندانی در مورد پرونده همسرش گفت: همسر من راننده کامیون است که قرار بود یک بار لباس از بندر به سمت تهران حمل کند. تمام مدارک و اسناد گمرکی درست بود اما وقتی بازرسی کردند گفتند مدارک جعلی نیست اما اصالت ندارد. خلاصه کلام مشخص شد که بار اصلی برای فردی به نام ح-ج که به سلطان قاچاق جنوب کشور معروف است بوده و پرونده وارد تعزیرات حکومتی بندرعباس شد.

فردی به نام ف-ک قضاوت کرد که بعدها فهمیدم این قاضی فاسد بوده برای همین او را از قضاوت برداشتند. من موضوع بی گناهی همسرم را به شخص رئیس تعزیرات  حکومتی کشور گزارش کردم و گفتند پیگیری می کنیم اما هنوز پاسخی ندادند. مگر می شود این همه بار قاچاق اینطور در کشور تبادل شود و سرشاخه ها همیشه آزاد باشند و راننده ها قربانی شوند؟

حالا مشکل پرونده همسرم به کنار آیا من مسلمان و انسان نیستم؟ کجای دین اسلام در مورد رسیدگی به خانواده زندانی نوشته باید حکومت آنها را رها کند؟ چرا کمیته امداد می گوید قبول نمی کنیم؟ چرا انجمن مثلا حمایت زندانیان مرکز یک ریال کمک نکرده است؟ من با 2 دخترم چگونه باید با یارانه ها و صدقه ها زندگی کنیم؟

چرا همسرم در زندان بزرگ تهران نمی تواند در سامانه ثنا ثبت نام کند؟ چرا نامه هایش به بیرون نمی رسد؟ چرا باید برای زندگی در زندان هزینه و سیگار و پول بدهد؟

همسر من جانباز شیمیایی است اما حتی اجازه نمی دهند او دارو و اسپره اش را مصرف کند مگر نمی گویند داروی زندانیان را قوه قضائیه می دهد. چرا نمی گذارید خودم بگیرم؟

همسر این زندانی دیگر نتوانست ادامه دهد …
من همه را نوشتم…
گفتم منتشر می کنم اما 50 درصدش را سانسور کردم … چون نمی شود آزاد نوشت و حرف زد

اما این گزارش را آیت الله رئیسی و وزیر دادگستری بخوانند …

true
true
true
true
  1. مریم

    من همسر یک زندانی هستم دو فرزند دارم واقعا تمام این مطلب ها درست بود شاید اگه اجازه داشتید همه ان چیز های که گفتند را مینوشتین مردم هم از این همه بی عدالتی نسبت به ما که خانواده زندانی هستیم نه متهم با خبر میشدنند انجمن حمایت از زندانیان یک نهاد بسیار بسیار بیخود که فقط فقط کارمند پرور است که اصلا به درد مشکل ما نمیخورد مخصوصا انجمن حمایت شهر ری فقط خدا به ما کمک کند تو رو خدا یع داد دل ما برسید گرفتاریم به خدا گرفتاریم …

  2. http://kr.tkjbc.com/board_prayer/55722

    WOW just what I was searching for. Came here by searching for خبر، سیاسی،
    اجتماعی و …

  3. مجله

    خسته نباشید ممنون به خاطر این وبسایت مفید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false