پیش‌بینی سه روزه هواشناسی کشور از حمله برف و سرما/پایتخت همچنان بارانی است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پیش‌بینی سه روزه هواشناسی کشور از حمله برف و سرما/پایتخت همچنان بارانی است

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، پیش بینی سازمان هواشناسی کشور حاکی از آن است سامانه فراگیر بارشی که از یکشنبه وارد جو کشور شده است تا جمعه به فعالت خود ادامه خواهد داد.

براین اساس سازمان هواشناسی نسبت به بارش تگرگ و کولاک در ارتفاعات و احتمال ریزش بهمن در کوهستان ها و رعدو برق در جنوب کشور هشدار داده است. 2 روز گذشته شاهد بارش های سنگین در اکثر مناطق ایران بودیم و امروز سه شنبه 9 اسفند نیز این بارشها ادامه دارد. بندر عباس با 26 درجه و اردبیل 5- درجه گرمترین و سردترین استان های کشور اعلام شدند.

امروز بارش ها و کاهش دما در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کردستان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، شمال شرق خوزستان، لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، قم، تهران، گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان تداوم خواهد داشت.

همچنین پیش بینی این سازمان از نفوذ سامانه جدید بارشی، خبر از تداوم بارشها و افت دما تا جمعه در تمام نقاط کشور می دهد. براین اساس بارش برف فردا چهارشنبه (9 اسفند) در سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات البرز و زاگرس ادامه ذارد و در نواحی پست تر بارش باران رخ می دهد.

پنج شنبه با حرکت سامانه به شرق دامنه بارشها به استانهای مرکزی و نیمه شرقی کشور کشیده شده و در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان شدت خواهد داشت.

چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه دریای خزر، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی شده و سازمان هواشناسی به شناورهای سبک و سنگین و صیادان نسبت به ارتفاع امواج تا 2 متر هشدار داده است.

روز جمعه با کاهش فعالیت سامانه بارشی و خروج آن از مناطق شمال شرق، شرق و جنوب شرقی کشور در این مناطق بارندگی رخ می دهد؛ از شنبه جو کشور آرام خواهد بود.

سازمان هواشناسی برای امروز 8 اسفند در تهران وزش باد، بارش خفیف باران و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی کرده است؛ این شرایط جوی تا جمعه ادامه میابد. دمای هوای پایتخت در گرمترین و سردترین زمان به ترتیب 1- و 3 خواهد بود. آبعلی با منفی 12 درجه سرما و ورامین با 5 درجه گرمترین مناطق تهران گزارش شدند.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false