پلتفرم «کاتب» از سوی کانون سردفتران و دفتریاران طراحی و به زودی رونمایی می شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
پلتفرم «کاتب» از سوی کانون سردفتران و دفتریاران طراحی و به زودی رونمایی می شود

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، ستارهاشمی در حاشیه همایش هوش مصنوعی و مهندسی نرم افزار که در دانشگاه شیراز (دانشکده مهندسی) برگزار شد گفت: سکو (پلتفرم) کاتب از سوی کانون سردفتران و دفتریاران در حال طراحی است که با استفاده از آن هر ایرانی می تواند به داده هایی که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و فضای ثبتی ثبت شده است دسترسی داشته باشد.

وی افزود: ثبت شرکت ها، ثبت برند و علائم، ثبت اختراعات، املاک و غیره … در قالب یک پنجره واحد در اختیار شهروندان قرار می گیرد. این سکو در سال جاری رونمایی خواهد شد دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان برای بسیاری از موارد ثبتی به دفاتر اسناد رسمی لزومی ندارد و به صورت آن لاین با دفاتراسناد رسمی مرتبط خواهند شد.

در این همایش ۲۰۰ مقاله مورد بررسی قرارگرفت و ۲۷ مقاله بعنوان مقاله برتر انتخاب شد.

«سید ستار هاشمی»، یکی از ۱۰ فرد برتر هوش مصنوعی در کشور، ۴۷ ساله، اهل یاسوج است. در مقطع کارشناسی به دلیل علاقه زیاد به مهندسی مکانیک و کامپیوتر، رشته بینابین سخت افزار را انتخاب کرد و اکنون با درجه دکتری هوش مصنوعی از تهران و خارج از کشور، معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، که از خدمت او یک سال و ۴ ماه می گذرد. او پیش از این معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات را برعهده داشت و در دوره او بحث اندروید ایرانی و ساخت گوشی داخلی تیتر اخبار بود و از زمانی که وارد سازمان ثبت شده بازار هوش مصنوعی را داغ کرده است.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false