پرونده دارها به صف شدند؛ سودای ریاست جمهوری «زریبافان» و «بقایی» - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ سید هادی کسایی زاده/ وقتی نام حمیدرضا بقایی را می شنوم یا داستان بند پ می افتم. مهرماه سال 90 بود که به دلیل تخلف حمیدبقایی رییس میراث فرهنگی و گردشگری وقت دیوان عدالت اداری وارد شد و برای او پرونده تشکیل داد. وقتی بقایی اعتراض کرد محمدجعفر منتظری رییس وقت دیوان عدالت اداری گفت: آقایان از بند پ استفاده کردند. بقایی هم رفت کل قانون را زیر و رو کرد چیزی ‍پیدا نکرد. (خب عزیزم مشخص است رپیس دیوان چی گفته بود)!

اما بقایی داستان های دیگری هم دارد. اگر خوب یادتان باشد تصاویر و اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یک خودرو متعلق به دوره سلطنت محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران پیدا شده و یکهو صندوق عقب را باز کردند و دیدند اوه اوه اوه چقدر سند و مدرک است. ملت هم باور کردند و دست به دست این خبر پیچید. اما چند ماه بعد علیرضا مقیمی مدیرعامل منطقه آزاد ارس و مدیر سابق کاخ موزه نیاوران گفت شایعه کشف اسناد از کیف شاه در کاخ نیاوران با طراحی حمید بقایی برای انحراف افکار عمومی از سخنان جنجالی وی درباره ترکیه بوده است. (در این سطح) 

حالا اصلا بگوییم خب طوری نیست گاهی آدم مجبور می شود حرکت هایی بزند اما دوباره رد ‍پای بقایی در اقدامی دیگر قابل تامل در قابل تامل شد! آن هم وقتی بود که بقایی بعنوان معاون اجرایی رپیس جمهور وقت مامور شد 1500 نفر را در دولت استخدام کند که از آن برخی نمایندگان مجلس بعنوان کودتای اداری دولت دهم یاد می کنند. (حرفی برای گفتن ندارم)

باز هم می گوپیم طوری نیست. اما خبر بازداشت حمیدرضا بقایی خب دیگه طوری است نمی شود از آن به سادگی گذشت. یادش بخیر 18 خرداد 1394 حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در هشتادمین نشست خبری هنوز سوال خبرنگارها شروع نشده بود که اعلام کرد حمید بقایی که قرار بازداشت برایش صادر شده، از این تاریخ تحت بازداشت قرار می‌گیرد. همه خبرنگارها به هم نگاه می کردیم و متعجب بودیم. خلاصه هرکاری کردیم بالاخره مشخص نشد جرم بقایی چه بود هرچند من چیزهایی فهمیدم اما در نهایت در تاریخ ۲۸ دی همان سال، با تبدیل قرار بازداشت به کفالت، آزاد شد. 

حمیدبقایی متولد 17 فروردین 1347 از لاهیجان است و در دولت محمود احمدی نژاد از سال 88 تا 90 رپیس میراث فرهنگی و بعد از آن هم معاون اجرایی رییس جمهور و  دبیر «شورای عالی مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی» شد. در تاریخ مسولیت بقایی نام آزاده اردکانی هم می درخشد. یک کارشناس میکروب شناسی که البته گفته می شود معلم زبان بقایی و مشایی هم بوده و بعد هم یک مرتبه رپیس موزه ملی ایران شد. اما پس از مدتی خبر بازداشت آزاده اردکانی قزوینی رسانه ای شد تا اینکه پس از محاکمه از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به اتهام تحصیل مال نامشروع به 6 ماه حبس و پرداخت 50 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

حالا آقای حمید بقایی سودای ریاست جمهوری به سر دارد و اعلام کرده من برای ریاست جمهوری ایران کاندیدا می شوم. 

اما نفر بعد که این روزها از تیم محمود احمدی نژاد برای ریاست جمهوری نیمه رسانه ای شده فردی نیست جز مسعود زریبافان …! عضو شورای شهر سوم که در کارنامه کاری اش شهرداری و معاون فرمانداری مهاباد و معاون استانداری کردستان مشاهده می شود. اما قرارگرفتن در تیم محمود احمدی نژاد مسعود زریبافان را رییس باشگاه استقلال تهران و معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کرد. دورانی که برخی از ایثارگران سیاهترین دوران می نامند. زریبافان در اقدام اول خبرگزاری حیات وابسته به بنیاد شهید را بست و خبرنگاران آن اخراج شدند تا خبری از این نهاد اجتماعی و فرهنگی و ارزشی منتشر نشود. 

زریبافان همان فردی است که گفت برخی به دلیل آلودگی هوا شیمیایی شده اند و جانباز نیستند! زریبافان همان فردی است که در دوران مدیریتش پرونده اختلاس از بنیاد شهید رونمایی شد و تحقیق و تفحص بنیاد شهید از این نهاد آغاز شد. ناصر سراج رپیس سازمان بازرسی کل کشور می گوید: گزارش تحقیق و تفحص از بانک دی وابسته به بنیاد شهید نداشتیم اما بررسی کردیم و تخلفاتی درباره مدیران بانک مانند آقای زریبافان به اثبات رسیده است.

زریبافان در اظهار نظری گفته است: من در مهاباد بودم و بعد از ۲ سال که استاندار کردستان شدم و آقای احمدی‌نژاد شد مشاور استاندار کردستان و ۲-۳ سال هم آنجا باهم بودیم. عدم شفافیت مالی و تخلفات متعدد در بخش‌های اقتصادی بنیاد مانند کشف اختلاس ۱۵ میلیارد تومانی و همچنین اختلاس ۱۷۰ میلیارد تومانی از دارایی‌های بانک دی در صرافی دی از مهم‌ترین تخلفات مالی بنیاد شهید در دوره مسعود زریبافان است. 

حالا جبهه یاران انقلاب اعلام کرده که احتمالا روی گزینه زریبافان توافق کنند. 

حرفی برای گفتن نمی ماند. مردم خوب همه چیز را به یاد دارند. اگر مسپولی خوب کار کرده به یاد دارند و اگر هم خطاهایی داشته را از یاد نمی برند. اما ورود این دو چهره از دولت سابق نشان دهنده این است که دست یکی از حریف های انتخاباتی خالی است و دارد پوچ بازی می کند.

همین … والسلام

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false