وزیر پیشنهادی نیرو سوابقی درخشان دارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزاش پایگاه خبری جامعه خبر، کوثر معصومی در گزارشی نوشت: امروزه دیگر آب و تامین انرژی از مسائلی است که با مدیریت غلط به سرعت می تواند بحران امنیتی به وجود بیاورد و شاید مدیریت آب و انرژی از مواردی باشد که در قرن اخیر به موضوع اصلی دنیا هم مبدل شود و جنگهای بعدی هم بر سر همین موضوع شکل گیرد.

بر اساس این خبر، این متخصص بحران زدایی گفت: برای حفظ امنیت آینده انتخاب وزیر نیرو از حساسیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است و در این بین باید فردی برگزیده شود که شناخت درستی از این حوزه و خطرات احتمالی آن داشته باشد. بنابراین لازم است پرونده علمی دکتر اردکانیان که به مجلس معرفی شده را بررسی کنیم.

دکتر رضا اردکانیان، مدیر اجرایی، دیپلمات و دانشمند شناخته شده ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب است. وی مدیر مؤسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل متحد در زمینه مدیریت منابع زیست محیطی آب، خاک و پسماند بوده و همچنین هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی و سازمان دهی دهه جدید بین المللی آب آ۷۰۴۱-۷۹۳۱ مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. پیش از این هم او به عنوان مدیر مؤسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده است.

همچنین در طول سه دهه گذشته دکتر اردکانیان مدیر مؤسس و راه انداز واحدهای مختلفی در سطوح ملی منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است و دانش کافی و به روزی را برای پیشبرد اهداف داراست.

این مقام مسئول پیش از تعهدات بین المللی به عنوان قائم مقام وزارت نیرو و نخستین معاون امور آب با دانشنامه دکتری در زمینه مدیریت منابع آب در وزارت نیرو فعالیت کرده و سوابقی مثبت دارد که از جمله آن‌ها می توان به تدوین و تصویب راهبردهای بلند مدت توسعه منابع آب در این دوره اشاره نمود. همچنین عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و استاد تمام منتخب دانشگاه صنعتی درسدن آلمان است.

به گزارش جامعه خبر، جمیع این شرایط در کنار همسو بدن نظراتش با دولت می تواند باعث شود که وزارت نیروز چهار سال خوب و با برنامه را طی کند و در جهت تحقق اهداف برنامه توسعه و چشم اندازه بیست ساله گامهای مثبتی بردارد. همچنین اردکانیان می تواند به ارتقاء رتبه کشور در مجامع بین المللی کمک کند و جامعه علمی و دانشگاهی را فارغ از فضای سیاسی و جناحی با خود همراه کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false