وزارت‌صنعت واردات قاچاق از مناطق آزاد را تایید کرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزاش پایگاه خبری جامعه خبر، یدالله صادقی در مورد اقدامات انجام شده برای جلوگیری از واردات پوشاک قاچاق اظهار کرد: وزارت صنعت معدن و تجارت برای اعطای نمایندگی به واردکنندگان پوشاک دستور العملی با چند شرط تنظیم نمود.

بر اساس این خبر، معاون امور اقتصادی وزارت صنعت گفت: در این دستورالعمل شرط نخست اینست که شرکت صاحب برند حکم اعطای نمایندگی را امضا نماید و این کار با واسطه انجام نشود.  دومین شرط هم این بود که در ۲ سال اول ۲۰ درصد حجم واردات در ایران تولید شود و سومین شرط هم این بود که پس از ۲ سال ۵۰ درصد از مقدار تولید پوشاک در ایران توسط نماینده قانونی به بازارهای هدف صادر گردد.

صادقی تاکید کرد: در حال حاضر حدود ۱۴ شرکت شرایط و دستورالعمل جدید برای واردات پوشاک را قبول کردند و مراحل ثبت نمایندگی آن‌ها در دست اقدام است.  در مورد ورود کالا به مناطق آزاد باید مسئولان سازمان مناطق آزاد پاسخ دهند اما ما معتقدیم که یکی از راه‌های نشت کالای قاچاق مناطق آزاد است.

این مقام مسئول گفت: یکی دیگر از پیشنهادات وزارت صنعت استقرار گمرک در مدخل‌های ورودی مناطق آزاد بود که در حال حاضر اقداماتی توسط گمرک در مناطق آزاد در این باره انجام می شود.  در تفاهمی که بین دفتر نساجی وزارت صنعت با سازمان مناطق آزاد انجام شد مقرر گردید تا مسئولان مناطق آزاد تعرفه مصوب واردات پوشاک را در مناطق آزاد رعایت نمایند و اجازه ندهند پوشاک با قیمت ارزان به منطقه آزاد وارد شود.

به گزارش جامعه خبر، صادقی گفت: گمرک هم موظف است از ترخیص کالای فاقد شناسه جلوگیری نماید و در حالی که کالای وارداتی فاقد کد شناسه کالا باشد سامانه جامع تجارت آن کالا را ثبت نمی‌کند و مراحل تجاری آن توسط بازرگان قابل پیگیری است.  مراحل شناسه رهگیری هم در حال انجام است و مقرر شده تا چند ماه آینده این مهم انجام پذیرد.

فارس

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false