واریز ۲۵ هزارمیلیارد تومان به جیب دولت/ سهام عدالت در راه است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، طبق اعلام مسئولان سازمان خصوصی سازی ارزش کل سبد سهام عدالت حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است و در حال حاضر جمعیتی معادل دو دهک از سهامداران این سهام به طور کامل مالکیت سهام خود را در اختیار دارند و بقیه گروهها باید وجه ما به التفاوت سهم فعلی تا رقم یک میلیون تومان را به سازمان خصوصی سازی بپردازند.

بر اساس این خبر، طبق مصوبات دولت دو دهک کمتر برخوردار جامعه از جمعیت ۴۷ میلیون نفری صاحبان سهام عدالت مالک سهام کامل به ارزش یک میلیون تومان شدند و بقیه برای تکمیل  مالکیت خود باید رقمی در حدود ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر را واریز کنند.

پیش از این  مهلت تسویه با سازمان خصوصی سازی تا پایان شهریور تعیین شده بود و با توجه به مصوبه شورای عالی مهلت تسویه مانده مبلغ سهام تخصیصی سهام آنان به‌طور کامل تسویه نشده و تا پایان مهر ماه جاری تمدید شد و کلیه مشمولان سهام عدالت می‌توانند به‌ طور دلخواه تا پایان مهر مبلغ سهام تخصیصی خود را بپردازند. افرادی که با سازمان خصوصی سازی تسویه کنند در آبان ماه سود ۱۵۰ هزار تومانی دریافت می کنند و بقیه افراد ۷۵ هزار تومان سود می گیرند.

در ۱۰ سال گذشته نیمی از سهام عدالت یک‌میلیون تومانی به مالکیت مردم درآمده و علی‌رغم اعلام دولت برای تسویه نیمی دیگر استقبالی از این پیشنهاد نشده و بنابراین تا پایان مهر مالکیت نیمی از کل سهام عدالت به دولت بازمی گردد. به عبارت دیگر اگر ارزش سبد سهام عدالت همان ۵۰ هزار میلیارد تومان باشد از پایان مهر رقمی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان به مالکیت دولت درمی آید.

به گزارش جامعه خبر، به نظر می‌رسد مالکیت مجدد دولت بر بخش مهمی از سبد سهام عدالت با هدف اصلی این طرح و سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی در تعارض باشد. دولت همانطور که از طریق سود این سهام مالکیت نیمی از این سبد را به مردم واگذار کرد می‌تواند با ادامه این روند مردم را به طور کامل مالک مابقی سهام عدالت کند.

تسنیم

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false