هندبال بدهی میلیاردی دارد/تصمیمی برای ریاست ندارم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر؛ در زمان حضور دو ماهه عباسعلی اکبری به عنوان سرپرست فدراسیون هندبال، مشکلات این رشته نه تنها کم نشد، بلکه سؤالات زیادی در خصوص اینکه مشکلات این رشته چگونه مدیریت خواهد شد نیز پیش آمده است. سؤالاتی در مورد اینکه لیگ هندبال چه خواهد شد؟ فدراسیون چه کمکی به باشگاه‌ها خواهد کرد؟ وزارت آموزش آیا ورودی به مشکلات هندبال خواهد داشت؟ سرپرست فدراسیون آیا قصد حضور در انتخابات را دارد؟ انتخابات این رشته برای رفع حواشی و دل‌نگرانی خانواده هندبال چه زمانی برگزار می‌شود؟ آیا سرپرست فدراسیون به دعوت فرد خاصی راهی بازی‌های آسیایی ویتنام شده است؟ آیا اکبری قصد رایزنی برای دریافت پست بین‌المللی در هندبال دارد و …

از این رو به دنبال حضور سید نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در این فدراسیون، به سراغ اکبری رفتیم تا پاسخی برای سؤالات و ابهامات خود بیابیم.

* شاهد حضور سرزده آقای سجادی در فدراسیون هندبال بودیم، در این بازدید چه مطالبی از سوی فدراسیون به ایشان گزارش شده است؟

– آقای سجادی به دنبال سرکشی‌های دوره‌ای که این روزها از فدراسیون دارد، روز گذشته به فدراسیون هندبال آمد. وی در این بازدید از نحوه کار و فعالیت فدراسیون جویا شد. ما در این روز از مسائل مالی و مشکلات مالی‌مان، گزارشی را به ایشان ارائه دادیم و درباره‌ فعالیت‌های جاری، رقابت‌های لیگ برتر هندبال، مسابقات منطقه هشت کشوری در رده نوجوانان و دیگر مشکلات‌مان بحث و گفتگو شد.

* آیا با شنیدن مشکلات هندبال، وزارت ورزش قصد ورود و کمک به این رشته را دارد؟

– مطمئناً وزارت ورزش به ما کمک خواهد کرد، ما مشکلاتمان را از جمله مسائل مالی بیان کردیم و انشاءالله مثل همیشه وزارت ورزش یار و یاور ما خواهد بود.

* گفته می‌شود فدراسیون بدهی زیادی دارد؛ این مبلغ چقدر است؟

– برای اعلام مبلغ دقیق بدهی‌ها، باید اسناد کامل‌تر از این بررسی شود و پس از بررسی دقیق و شفاف، مبلغ را اعلام می‌کنیم. اما بدهی‌ها بالاتر از میلیارد تومان است. بخش عمده‌ای از بدهی‌ها مربوط به مسابقات سال گذشته مشهد است که مانده است.

* با رفتن آقای مهدوی، اسپانسرها نیز از فدراسیون رفته‌اند، فدراسیون هندبال برای حل مشکلات مالی‌اش آیا دنبال حامی مالی جدید است؟

– اسپانسرها بعد از رفتن آقای مهدوی نرفته‌اند، بلکه قبل از ایشان رفته بودند! این اسپانسرها حتی قبل از رفتن ایشان هم به تعهدات خود عمل نکردند؛ ما برای رفع این موانع با آنها وارد مذاکره شده‌ایم. در حال حاضر با بانک سرمایه و مدیران و مسئولان آن صحبت کرده‌ایم. امیدواریم به زودی بتوانیم به توافقاتی در این خصوص برسیم و از حضور یک اسپانسر در کنار هندبال بهره ببریم. در عین حال توقع داریم هر اسپانسری که وارد این رشته شود، بتواند به تعهدات خودش عمل کند.

* حرف این روزهای اهالی هندبال، مشکل لیگ برتر و ملی‌پوشان است؛ چه برنامه‌ای برای حل این مشکلات دارید؟

– لیگ بانوان استارت خورده و شروع خوبی هم داشته است. همچنین لیگ برتر بخش مردان با مشکلاتی روبرو بود، با تأخیر، قرعه‌کشی دوباره صورت گرفت و قرار است آبان ماه رقابت‌ها شروع شود. ما با باشگاه‌ها نشستی داشتیم تا مشکلات آنها را جویا شویم. نقطه نظرات جمعی آنها این بود که لیگ برتر به تعویق بیفتد و ما با نظر آنها، رقابت‌ها را عقب انداختیم. امیدواریم در این مدت باشگاه‌ها بتوانند خود را پیدا کنند و شرایط مالی‌شان بهتر شود و با قدرت بیشتری رقابت‌ها را شروع کنند. اما نگرانی برخی از اهالی هندبال راجع به ملی‌پوشانی بود که بیرون از لیگ و بدون تیم مانده‌اند. در حال حاضر برخی از باشگاه‌ها به سراغ ملی‌پوشان رفته‌اند و در حال جذب آنها هستند؛ امیدواریم در این مدت باقی‌مانده تا لیگ نیز شرایط بهتر شود.

* به نظر می آید با وجود اینکه فدراسیون هندبال تصمیم به تشکیل سازمان لیگ هندبال برای برگزاری رقابتهای لیگ گرفت اما در نهایت شاهد این هستیم که تصمیمات اتخاذ شده و برنامه ها برای اجرای لیگ برتر زنان و مردان باز هم برعهده فدراسیون افتاده است . آیا این سازمان نتوانسته  وظایف و برنامه های خود را به اجرا دربیاورد؟

– ما امسال شاهد برگزاری بیست و نهمین دوره لیگ برتر مردان در هندبال هستیم. تا به امروز بیست و هشت دوره آن توسط فدراسیون و کمیته مسابقات برگزار شده است . تا به امروز سازمان لیگی وجود نداشته است . ما حتی برای برگزاری هرچه بهتر لیگ با نظر خود باشگاه ها نسبت به تعویق لیگ برتر اقدام کردیم و تمام مصائب را به جان خریدیم تا نظر خود باشگاه ها تامین شود. برای سپردن تمام امور لیگ به سازمان لیگ ، اساسنامه سازمان باید نوشته و تدوین شده و به شور گذاشته شود و در نهایت تصویب شده و اجرایی گردد . ما دنبال این مسئله هستیم که این اتفاق بیافتد. امیدواریم فدراسیون بتواند در این مدت با مدیریت خوب لیگ را به بهترین شکل برگزار کند. فدراسیون برای نوشتن اساسنامه وقت خواهد گذاشت مقدمات کار انجام شده و متن اساسنامه نوشته شده است  و باید پس از تصویب کارهای اجرایی آن صورت بگیرد.

* در نشست با آقای سجادی آیا صحبتی در مورد انتخابات هم شد و فدراسیون چه زمانی قصد برگزاری انتخابات را دارد؟

– برای برگزاری انتخابات باید فدراسیون هندبال به یک شرایط پایدار و باثبات برسد. معمولاً در چنین شرایطی انتخابات را زمانی برگزار می‌کنند که فدراسیون مربوطه شرایط را عادی گرفته و امور فدراسیون، چرخش عادی داشته و فعالیت‌های آن با ثبات شود. امیدواریم بتوانیم هر چه زودتر شرایط و فعالیت‌های فدراسیون‌ را به موقعیت خوبی رسانده تا زمینه برگزاری انتخابات هر چه زودتر فراهم شود.

*  آیا خود شما تصمیمی برای حضور در انتخابات دارید؟

– تصمیمی تا به این زمان برای ریاست فدراسیون هندبال ندارم.

* برای برگزاری انتخابات فدراسیون ها نیاز به تائید اساسنامه ها از سوی فدراسیون های جهانی است آیا اساسنامه فدراسیون هندبال مورد تائید فدراسیون جهانی این رشته قرار دارد؟

– ما در این مورد مشکلی نداریم. اساسنامه ما مورد تائید فدراسیون جهانی هندبال قرار دارد و مشکلی از این بابت با مراجع جهانی این رشته نداریم.

* با قبول مسئولیت مدیرعاملی باشگاه فولاد توسط محسن طاهری وضعیت سرمربی تیم هندبال بزرگسالان مشخص نیست . طبق وعده آقای طاهری قرار بود در اواسط لیگ برتر برای اینکه هندبالیست های این رده سنی رها نشوند با برپایی یک اردو راهی یک تورنمنت بین المللی شوند با این شرایط تکلیف تیم ملی بزرگسالان چه خواهد شد؟

– جا دارد در اینجا حضور یک هندبالی را به سمت مدیرعاملی باشگاه فولاد به آقای طاهری و بعد از آن خانواده هندبال کشور تبریک بگویم. ما تیم بزرگسالان را رها نخواهیم کرد. تمامی مسئولین تیم های ما باید با نظر کمیته فنی فدراسیون مشخص و معرفی شوند. مسئولین قبلی از گزینه های اصلی ما برای تصدی این پست ها و مسئولیت ها هستند. اما برای ارائه نظر کارشناسی باید کمیته فنی در این خصوص نظر بدهد . من هم مانند مابقی اعضای کمیته فنی تنها یک نظر دارم . به زودی این کمیته تشکیل جلسه خواهد داد و تکلیف این مسئله روشن می شود.

* نگرانی های برای تیم نوجوانان نیز وجود دارد. با توجه به محرومیت این تیم از حضور در مسابقات آسیایی رده سنی این بازیکنان به رده سنی جوانان تغییر می کند در حالیکه هیچ تجربه بین المللی را کسب نکرده اند. فدراسیون چه برنامه ای برای این تیم خواهد داشت؟

– به هر حال با عدم اعزام تیم نوجوانان این تیم محروم شده و این محرومیت اتفاق افتاده است. هر چند که تلاش ما برای کاهش این محرومیت و تعلیق تیم است. بازیکنان این تیم در دوسال آینده وارد رده سنی جوانان می شوند و برای حضور در مسابقات بین المللی مشکلی ندارند. تلاش مجموعه دوستان در فدراسیون این است که این بچه ها رها نشوند. ما برنامه هایی را برای آنها مد نظر داریم که به زودی اجرایی شده و این برنامه ها را به رسانه ها نیز اعلام خواهیم کرد.

* این روزها صحبت از سفر شما با دعوت از فرد خاصی به بازی‌های ساحلی آسیاست؛ به نظر می‌رسد پاسخ شما می‌تواند ابهامات زیادی را در این خصوص برطرف کند؟

– من سرپرست تیم ملی سامبو بودم و جهت شرکت در این مسابقات، در بازی‌های ساحلی حاضر شدم. این دعوت از شش ماه قبل بوده است یعنی زمانی که من در هندبال نبودم. می‌خواستم سفرم را لغو کنم و تغییر بدهم اما نشد. به دلیل همزمانی مسابقات سامبو با هندبال ساحلی در ویتنام، شرایط را برای دیدار با مسئولین آسیایی این رشته مثبت دیده‌ام و با آنها برای حل مشکلات و افزایش دیپلماسی این رشته صحبت و دیدار داشته‌ام. من به دعوت هیچ فردی، راهی این رقابت‌ها نشدم و مدارک و دعوتنامه‌ای که از مدت‌ها پیش برای حضورم در مسابقات سامبو بود، موجود است و باید شما به عنوان یک رسانه، این مسئله را از شورای المپیک ایران نیز بپرسید.

* شما در حاشیه سفرتان به بازی‌های ساحلی با مسئولان آسیایی هندبال نیز دیدار و گفتگو داشتید، آیا قصد رایزنی برای دریافت یک پست آسیایی و بین‌المللی را دارید؟

– من در حاشیه بازی‌های ساحلی آسیا در ویتنام از فرصت استفاده کرده و با مسئولین آسیایی این رشته دیدار داشتم. علت دیدار من بیشتر بحث تعلیق، محرومیت و جریمه تیم نوجوانان بود. امیدوارم با مذاکرات صورت گرفته و پیگیری‌ها و برقراری تعامل، بتوانیم تحریم و جریمه مربوطه را کاهش داده تا مانند گذشته این تیم در رقابت‌های بین‌المللی و آسیایی حاضر شود. من اگر حضوری در جمع آسیایی‌ها داشته‌ام، تنها برای کم شدن حواشی این رشته بوده است. مطمئناً هر کسی که بتواند جایگاهی در فدراسیون‌های آسیایی و بین‌المللی به دست آورد، بتواند به رشد و ارتقای هندبال کمک کند و ما از این مسئله حمایت می‌کنیم. من دنبال دریافت پست بین‌المللی نبودم و تنها به دنبال حل مشکلات رفتم. در کنار آن انتخابات ریاست کنفدراسیون هندبال آسیا در سال ۲۰۱۷ برگزار می‌شود و اگر بشود در این انتخابات از جایگاه ایران با عضویت در این کنفدراسیون، به افزایش دیپلماسی بین‌المللی این رشته کمک کرد، قطعاً حمایت خواهیم کرد.

منبع: مهر

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false