هشدار برای ویرانی کیان روزنامه‌نگاری به خاطر نبود اخلاق حرفه‌ای - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر؛ حسین انتظامی در بازدید از یکی از روزنامه‌ها ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، پایبندی به میثاق‌های حرفه‌ای را کلید حل بسیاری از مشکلات دانست و افزود: یکی از متغیرهای جدی و بحرانی در حوزه مطبوعات کشور بحث اخلاق حرفه‌ای است. کیان روزنامه‌نگاری و به‌تبع آن آثار اجتماعی سنگینی که در جامعه امروز شاهد آن هستیم با نبود اخلاق حرفه‌ای در حال ویران شدن است و نگرانی جدی نسبت به این موضوع وجود دارد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مطبوعات موفق، داشتن هویت مشخص است که در بخش‌های مختلف فنی و محتوایی باید دیده شود مانند اینکه مطالب منتشر شده دارای امضا باشد و چیزی به‌ عنوان اسم مستعار در آن رسانه وجود نداشته باشد که این حسن بزرگ باید در تمامی خانواده مطبوعات نهادینه شود.

وی همچنین با اشاره به تقویت زیرساخت‌های مطبوعاتی به عنوان ابزاری برای رشد و ثبات در این حرفه، تصریح کرد: یکی از اتفاق‌های خوبی که در این موسسه شاهد آن هستیم و امیدواریم در کل مطبوعات کشور هم به آن اهتمام بورزند، بحث موسسه‌های مطبوعاتی است. یکی از مشکلات ما در مطبوعات در زمینه بقا و حفظ رسانه‌های قدیمی، بحث‌های حقوقی است؛ چراکه بیشتر امتیازهای انتشار به نام شخص است و با فوت شخص آن مجموعه هم دچار اختلال می‌شود و یا به‌دست فراموشی سپرده می‌شود. اگر بتوانیم در بدنه مطبوعات شیوه مدیریتی «موسسه محور» را اجرا کنیم می‌توانیم به موفقیت‌ها و بقای بهتری در این حوزه دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false