نفت جهان گران شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، روز گذشته پس از انتشار خبر پایان اختلال در تولید نفت کانادا، قیمت نفت آمریکا افت کرد، درحالی‌که قیمت نفت برنت با نزدیک شدن به تحریم‌های ایران و افت تولید لیبی، جهش کرد و با افزایش ۱ درصدی به مبلغ ۷۴ سنت در هر بشکه به ۷۷.۸۵ دلار رسید. در عین حال قیمت نفت خام سبک آمریکا با ۳۳ سنت افت مواجه و به ۷۳.۴۶ دلار برای هر بشکه رسید.

اما امروز شاهد رشد قیمت ها در بازار طلای سیاه بودیم و نفت برنت ۷۹.۲۲ و نفت سبک به ۷۴.۳۱ و نفت اوپک به ۷۴.۵ در هر بشکه رسید. 

زمان‌بندی بروز رسانی شده آغاز به کار تشکیلات سین‌کرود اویل‌سندز کانادا باعث نوسان قیمت نفت خام آمریکا شد، درحالی‌که با تلاش واشنگتن برای کاهش صادرات نفت خام ایران، پنجمین تولیدکننده بزرگ جهان و به صفر رساندن آن تا ماه نوامبر، قیمت نفت برنت تقویت شد. آمریکا همزمان تلاش می‌کند که تولیدکنندگان بزرگ دیگر را مجاب کند تولید خود را افزایش دهند.

در کانادا، سانکور، که بیشترین سهام شرکت سین‌کرود را در اختیار دارد، روز دوشنبه اعلام کرد که تولید این شرکت در ماه جولای از سر گرفته می‌شود، که این زودتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت. هرچند بازگشت به کار با ظرفیت کامل، تا ماه سپتامبر طول خواهد کشید، که این دیرتر از زمانی است که پیش‌بینی می‌شد.

چیزی که بازارها را بیشتر نگران می‌کند این است که درصورتی‌که عربستان موفق شود افت صادرات ایران را جبران کند، افت تولیدات دیگران، نظیر ونزوئلا و لیبی هنوز بازارها را تهدید می‌کند.

همچنین تولید نفت لیبی در ۵ ماه اخیر افت کرده و از ۱.۲۸ میلیون بشکه در روز به ۵۲۷۰۰۰ بشکه در روز کاهش یافته است.

اخبار روز ایران و جهان را در جامعه خبر بخوانید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false