نشست «فرهنگ، رسانه و پیشگیری از وقوع جرم» برگزار شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، چهارمین نشست از سلسله نشست­ های مدیریت پیشگیری از جرایم و آسیب­ های اجتماعی با موضوع «فرهنگ رسانه و پیشگیری از جرم» با همکاری «مرکز مطالعات اجتماعی و جرم­ شناسی» معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و «موسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم­‌شناسی» دانشگاه تهران برگزار شد.

دراین نشست محمد فرجی‌ها گفت: رسانه­­ ها با بازنمایی غیرکارشناسانه جرائم و معضلات اجتماعی، موجب انحراف افکار عمومی، ایجاد هراس ناشی از افزایش بزهکاری و بزه دیدگی در جامعه می شوند.

وی افزود: رسانه‌ها همچنین موجب سیاست‌گذاری­ های مبتنی بر خواست مردم – و نه نیازهای جامعه – شدند و به این ترتیب مسئولان و سیاست‌گذاران حوزه جرم  و آسیب­ های اجتماعی را خواسته یا ناخواسته از نیازهای اولویت­ دار و اساسی جامعه دور کرده‌اند.

وی در ادامه به برطرف نمودن تعدادی از پیش‌­فرض های موجود در خصوص میزان اثرگذاری رسانه ­ها اشاره کرد و گفت: نتایج برخی تحقیقات حاکی از آن است که فعالیت رسانه ­ها تاثیر ایده­‌آلی در کاهش جرم ندارند.

این نشست با حضور دکتر فرجی ها مدیر گروه جزا و جرم ­شناسی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر فیروز محمودی جانکی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و آرش محبی سردبیر و مدیر مسئول فصلنامه راهبرد ارتباطات برگزار شد.

بیان چالش ­ها و ظرفیت­ های استفاده از رسانه­ های جمعی به عنوان یکی از ابزارهای مورد استفاده در اجرای برنامه ­های پیشگیرانه، عدم استفاده از متخصصین و کارشناسان در بازنمایی اخبار مربوط به جرم و آسیب ­های اجتماعی به عنوان مهم­ترین چالش رسانه ­ای در حوزه پیشگیری از جرم از دیگر محورهای مطرح شده در این نشست تخصصی بود.

چهارمین نشست تخصصی مدیریت پیشگیری از جرم با موضوع فرهنگ، رسانه و پیشگیری از جرم سه شنبه دهم اسفند ماه در محل مؤسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم­شناسی برگزار شد.

اخبار روز را با ما بخوانید/

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false