نرخ نفت در بودجه جدید واقعی‌تر شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، عزت الله یوسفیان با اشاره به اینکه هیات دولت دلار ۳۵۰۰ تومان و نفت ۵۵ دلاری را برای بودجه سال آینده نهایی کرده اظهار کرد: در حالی که دولت نرخ دلار را ۳ هزار تومان در نظر می گرفت بهتر بود اما وقتی دلار در بازار آزاد از مرز ۴ هزارتومان گذشت تعیین نرخ دلار بین ۳هزار تومان تا ۳۵۰۰ تومان معقولانه است.

بر اساس این خبر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:  ۵۵ دلار به واقعیت نزدیک است و هیچ فردی نمی تواند قیمت نفت در آینده را پیش بینی کند اما از شرایط اقتصادی فعلی در کشور و جهان می تواند حدس و گمان ها را به اعداد و ارقام واقعی نزدیک نماید.  اعتقاد دارم که دولت دو نرخ دلار و نفت برای بودجه را منطبق بر واقعیت تعیین کرده است.

یوسفیان تاکید کرد: نباید فراموش کرد که تولید نفت هزینه بر است و در حالی که نرخ فروش نفت به بیش از ۵۵ دلار برسد دولت می تواند با واریز آن به صندوق توسعه ملی میزان تخصیص پروژه ها را بالا ببرد.  اما در حالی که بهای نفت را بیش از ۵۵ دلار بگیریم و به این رقم دست یابیم دولت با کسری بودجه مواجه می گردد و بنابراین چنین ریسکی عاقلانه نیست و بهتر است مبلغی لحاظ شود که تامین آن حتمی و قطعی است.

به گزارش جامعه خبر، این مقام مسئول گفت: در حالی که دولت نرخ ارز را ۴ هزار تومان می گرفت نرخ ارز در بازار به ۵ هزار تومان می رسید و دولت نمی خواهد بیش از این عامل گرانی ها شود و علاوه بر افزایش قیمت دلار تورم افزایش می یابد و به این جهت دولت نرخ دلار را ۳۵۰۰ تومان اعلام کرده است.

باشگاه خبرنگاران

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false