نجفی: چارت سازمانی شهرداری اصلاح می‌شود/ کسوت خدمت به تن می کنم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محمدعلی نجفی یکی از کاندیداهای شهرداری تهران در جریان ارائه برنامه های خود در حوزه مدیریت شهری مطرح کرد:

* در حال حاضر پرسنل شهرداری چهار برابر حد نیاز است و این در حالی است که شهری همانند لندن که جمعیت آن معادل تهران است ۱۵ هزار پرسنل دارد ولی شهرداری تهران هم اکنون ۶۳ هزار و ۶۰۰ پرسنل دارد ضمن اینکه آمایش منابع انسانی در شهرداری وجود ندارد.

* متاسفانه در مناطق مختلف شهرداری تهران آمایشی در حوزه منابع انسانی وجود ندارد.

* سلامت اداری شهرداری به شدت زیر سوال است و به دلیل تخلفات عده ای قلیل شهروندان اعتمادشان به شهرداری کمتر شده است.

* یکی دیگر از مشکلات شهرداری در حوزه برنامه ریزی و اجرای آن است چرا که در این بخش بسیار ضعیف عمل کرده است و در برنامه های مختلف پنج ساله به طور متناوب ۳۰ الی ۵۰ درصد از برنامه ها عقب هستیم.

* در تدوین برنامه خود برای شهرداری تهران از نظرات مختلف کارشناسان در حوزه مدیریت شهری استفاده کرده ام و برنامه مدونی را تدوین کرده ام.

* برنامه مدنظر با اهداف خاص و خطوط اصلی در هشت سال آینده تهیه شده است که البته ضعف هایی هم دارد که باید اصلاح شود.

* «شهر امید، مشارکت و شکوفایی» شعاری است که برای شهر تهران مدنظر دارم که قطعا با امید می توان ایجاد نشاط و آرامش کرد.

* شکوفایی شهروندان هدف اصلی است که در برنامه هم اشاره شده است. در طول برنامه پنج ساله باید توجه ویژه ای به شاخص های مدنظر داشته باشیم و به سمت شکوفایی و بالندگی حرکت کنیم.

* هدف اصلی برنامه افزایش کیفیت زندگی شهروندان در تمامی جوانب و بخش هاست و قطعا ما در شهرداری تهران بر اساس برنامه پنج ساله طرح جامع و تفصیلی و اسناد چشم انداز حرکت خواهیم کرد.

* چشم اندازی که برای تهران در نظر گرفته شده است به دو قسمت افق شهر ۱۴۰۴ و چشم انداز شهرداری تقسیم شده است.

* این بخش به ۶ چشم انداز قسمت شده است که البته شاید تقسیم بندی ها برای افراد مختلف متفاوت باشد اما علی القاعده همه مسائل در تقسیم بندی ها پوشش داده خواهد شد.

* یکی از مواردی که باید به آن توجه شود مدیریت یک پارچه شهری است که اگرچه در این سال ها به این موضوع اشاره شده اما هیچ گاه عملیاتی نشده است و ما باید به سمت عملیاتی شدن مدیریت یکپارچه شهری برویم.

* در حال حاضر ما فاقد مدیریت یکپارچه شهری در شهرداری هستیم و معتقدم باید به سمت مدیریت هماهنگ در شهرداری برویم که این موضوع نیاز به همکاری و هماهنگی بخش ها و سازمان ها دارد.

* تقویت شورایاری ها یکی از برنامه های حوزه مدیریت شهری خواهد بود ضمن اینکه طرحی را نیز تحت عنوان شوراهای مناطق پیش بینی کرده ایم.

* متاسفانه بهره بری در شهرداری بسیار پایین است، قطعا باید بازنگری در نیروی انسانی شهرداری شود و به سمت برون سپاری برخی از فعالیت های شهرداری برویم.

* چارت سازمانی شهرداری بسیار تعجب آور است که این موضوع هم باید اصلاح شود.

* ما باید به سمت توانمندسازی و فرصت برای زنان و جوانان در شهرداری برویم و قطعا در پایان چهار سال از مدیریت شهری ۳۰ درصد از سطوح مدیریت شهری در اختیار زنان و جوانان خواهد گرفت.

* در حال حاضر هزار و ۵۰۰ مدیر در حوزه های مختلف اعم از سازمان ها، شرکت ها، مناطق، معاونت ها و … در شهرداری وجود دارد که این حجم بسیار بزرگی است و ما حتما می توانیم آنها را کاهش دهیم و شهرداری را چابک کنیم.

* یکی از برنامه های اصلی در حوزه مدیریت شهری طرح سیستم بازرسی تخلفات در شهرداری با استفاده از پرسنل سابق شهرداری خواهد بود که این موضوع می تواند بر کاهش مفاسد اداری موثر باشد.

* یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت منابع و مصارف در شهرداری است که متاسفانه در این بخش شاهد گزارش های متناقض هستیم به طوری که گزارش اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران با سایر گزارشات متفاوت است.

* بر اساس گزارش اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از بودجه شهرداری از محل درآمدهای پایدار است و حدود ۸۰ درصد نیز از محل درآمدهای ناپایدار است.

* در زمینه طلب های شهرداری تهران از دولت هم گزارش دقیقی وجود ندارد، به طوری که وزارت اقتصاد و دارایی نیز اعلام کرده است که بالغ بر ۳ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان از شهرداری تهران طلب دارد.

* یکی از برنامه هایی که باید در شهرداری تهران اجرا شود کاهش تصدی گری ها و تسهیل گری و برون سپاری فعالیت ها است.

* از جمله تصدی گری هایی که در شهرداری تهران وجود دارد می توان به امور ورزشی و مرکزی به عنوان نشر شهر اشاره کرد که همین امر موجب نارضایتی ناشران کتاب و بخش خصوصی شده است.

* در هیچ کجای دنیا نمی توانیم پیدا کنیم که شهرداری یک روزنامه خصوصی (همشهری) و آن هم سیاسی داشته باشد که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد.

* یکپارچه سازی سامانه های نرم افزاری و اطلاعاتی و همچنین ارائه خدمات به شهروندان از طریق وب و سیستم اینترنت یکی دیگر از برنامه های اصلی مدیریت شهری خواهد بود.

* محل محوری و نقش شورایاری ها و استقرار نظام شایسته سالاری که موجب رضایت کارکنان می شود از دیگر برنامه های مدیریت شهری خواهد بود.

* ضرورتی برای تغییرات سریع و عجولانه در شهرداری وجود ندارد. نیروهای شایسته و خدومی در شهرداری تهران و در تمامی سطوح در حال فعالیت هستند شاید برخی افراد سیاسی تندرو که شایستگی های لازم را نداشته باشند نیز وجود داشته باشند اما اساس نیروها در بدنه شهرداری افرادی شایسته و خدوم هستند که باید بر اساس شایسته سالاری بالا بیایند.

* شناسایی این افراد شاید زمانبر باشد اما در مدیریت شهرداری فراجناحی رفتار خواهم کرد، زیرا معتقدم باید صندلی های سیاسی از صندلی های حرفه ای جدا باشم.

* در حال حاضر صندلی های سیاسی را به افراد غیرسیاسی و صندلی های حرفه ای را به افراد سیاسی غیرحرفه ای دادند که این باید برعکس باشد.

* اگر مرا به عنوان شهردار انتخاب کنید با اینکه برای من فرقی نمی کند که انتخاب شوم، هرچند اگر شهردار تهران شوم خوشحال می شوم، از روز اول کسوت سیاسی از تن بیرون کرده و کسوت خدمت بر تن می کنم. در حال حاضر من یک فعال سیاسی به حساب می آیم که در شهرداری نباید باشم.

* ملاک من در انتخاب مدیران شایستگی از تمامی جهات حرفه ای چه از لحاظ اخلاقی، چه از لحاظ دانش و مدیریت است.

* متاسفانه شهرداری لغزشگاه بزرگ مدیران و کارمندان است و من هر فردی که این شائبه را داشته باشد چه درست چه غلط انتخاب نمی کنم.

* مدیران واقعا باید به این موضوع اعتقاد داشته باشند و قانون پذیری، روحیه کار جمعی از دیگر ویژگی های مهم برای انتخاب مدیران است باید شهرداری را به خانواده بزرگ برای مشارکت پذیری تبدیل کنیم.

* در انتخاب مدیران زنان، مردان و جوانان شرایط مساوی دارند و انتخاب بر اساس همین ویژگی ها است نه براساس خواهر و خواهر زادگی و همشهری بودن این تبعیدها در انتخاب ها ملاک نخواهد بود.

* متاسفانه توصیه پذیر نیستم بیش از ۱۰۰ رزومه به من ارسال شده که آنها را تنظیم و مطالعه می کنم اما این را می گویم که در این حوزه توصیه پذیری ندارم.

* بهینه سازی مدیریت پسماند کار پیچیده ای نیست و نمی دانم چرا تاکنون موفق به انجام آن نشدیم.

*  اگر مصوبه برج باغ ها به درستی اجرایی می شد مصوبه بدی نبود اما در حال حاضر تبدیل به مصوبه برج ها شده، درحالی که می توانسته تهران را به باغ شهر تبدیل کند.

* موضوع صیانت از باغات و توسعه فضای سبز از موضوعات اصلی است که در حوزه محیط زیست پیگیری خواهد شد.

* دو نوع رویکرد در میان مردم در این رابطه وجود دارد برخی بعد از حادثه می آیند که سلفی بگیرند برخی برای کمک. که باید در این حوزه آموزش شهروندی و آماده سازی در سطح شهروندی انجام گیرد.

* چه به عنوان شهردار انتخاب شود و چه انتخاب نشود به عنوان عضو بیست و دوم شورای شهر در موفقیت شهر کمک خواهد کرد و رایزنی های لازم را برای تعامل بیشتر برای برطرف کردن نیازهای شهر تهران را فراهم کند.

* این سبک معماری شهر تهران با هویت کشور ما همخوانی ندارد.

* مردم تهران به این شورای ۲۱ نفره امید دارند و هر کسی در هر جایی باید برای آنکه اداره تهران به خوبی انجام شود، به این شورا و در واقع شهروندان تهرانی کمک کند. من چه به عنوان شهردار تهران شوم چه نشوم به عنوان عضو ۲۲ شورا که ۶۵ سال در تهران زندگی کردم با کمال میل در ا ختیار منتخبان مردم قرار میدهم.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false