میوه گران شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مهاجران گفت: در بازار میوه و تره‌بار، عرضه و تقاضا موجب تعیین قیمت می‌شود و بر این اساس برای میوه‌هایی که به دلیل کاهش عرضه، قیمت آنها کمی بالا رفته نمی‌توان کار خاصی انجام داد.

وی افزود: پرتقال تا پایان سال آینده کاهش قیمت نخواهد داشت اما سیب‌زمینی تا ۲۰ روز آینده ارزان می‌شود.

* دلیل گرانی موز را هم بازار جهانی آن است و به طور معمول در ایام عید تولید جهانی موز کمی تغییر کرده و قیمت این میوه به دلیل شرایط تولید، کمی افزایش می‌یابد.

 با توجه به آنکه تولید سیب مازاد بوده و این میوه بیش از حد نیاز در سردخانه‌ها وجود دارد حتی قیمت آن حدود ۱۰۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. محصولات دیگری مانند خیار و هندوانه نیز قیمت بالایی نداشته‌اند و افزایشی در قیمت آنها رخ نداده است.

* در مورد سیب‌زمینی هم چندین سال بود که نوعی ثبات در عرضه و تقاضای این محصول ایجاد شده بود اما سال گذشته بخشی از این محصول در زمان خود به فروش نرفت و این موضوع باعث شد که برای امسال کمی میزان تولید کاهش پیدا کند که این مسئله موجب شده است اکنون حجم عرضه کاهش یابد که البته این موضوع ظرف چند روز آینده با وارد شدن محصولات جدید که از سمت گرگان یا سایر بخش‌ها وارد بازار می‌شود، برطرف خواهد شد و قیمت این محصول به مرور کاهش پیدا می‌کند.

* قیمت برخی میوه های پر مصرف همچون سیب و پرتقال از کیلویی ۸۰۰۰ تومان هم عبور کرد.

به گزارش اخبار روز: مهمترین دلیلی که در ایام عید برای این افزایش قیمت عنوان شد، تعطیلی سردخانه‌ها و نیامدن بار جدید برای فروشندگان میوه بود و رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار اظهار امیدواری کرده بود که پس از تعطیلات عید، حباب قیمت میوه شکسته می‌شود و قیمت‌ها به شرایط سابق بازمی‌گردد.

مهر
اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false