مهاجرت قریب الوقوع ۸۰۰ هزار اتباع افغان ساکن ایران به اروپا - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامع خبر، کاهش ارزش پولی ملی ایران که بخشی از آن ریشه در تحریم های آمریکا دارد منجر به برهم خوردن توازن زندگی مالی افغانها در ایران شده است.

با توجه به اینکه بخش زیادی از افغانها، دستمزد و درآمد خود را به واحد پول کشورشان تبدیل کرده و آن را صرف خانواده خود در آن سوی مرز ایران می کنند، این روند طی ماه های اخیر تشدید شده و از سوی دیگر ناامنی و بیکاری در افغانستنان، اتباع این کشور را برای یافتن بازارهای کار جدید ترغیب کرده و نزدیک ترین هدف را اروپا قرار دادند.

خیز افغانها برای مهاجرت به اروپا در حالی صورت می گیرد که اروپای واحد همچنان در مدیریت تبعات و آثار ناشی از بحران پناهجویان ناکام مانده است، چنانچه طی سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ شاهد آغاز و تشدید بحران پناهجویان در اروپا بودیم، و صدها هزار پناهجو در نقاط مختلف اروپا بلاتکلیف بوده یا به صورت غیر قانونی در حال رفت و آمد هستند. در چنین شرایطی اروپا قطعا کشش وقوع یک بحران مهاجرتی جدید را نخواهد داشت. از سوی دیگر، هر گونه مواجهه سخت اروپا با سیل مهاجرین افغان، هزینه ها و تبعات پیش بینی نشده ای برای اهالی قاره سبز خواهد داشت.

 برآوردها حاکی از آن است که دست کم رقمی بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از اتباع افغانستانی ساکن ایران در تدارک مهاجرت از ایران بوده و در آینده ای نزدیک راهی اروپا خواهند شد. در این صورت، اتحادیه اروپا در کنار بحران ناشی از حضور پناهجویان فعلی، شاهد حضور خیل عظیم افغانهایی خواهد بود که خواستار اقامت در اروپا هستند.

بدیهی است که افرادی مانند آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه قادر به اداره بحرانی جدید در مجموعه اروپای واحد نخواهند بود، چنانچه تاکنون نیز نتوانسته اند بحران ناشی از حضور پناهجویان قبلی در قاره سبز را مهار کنند.

اخبار روزایران و جهان را در جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false