معطل ماندن سرمایه‌گذار در بروكراسي اداري اثرات منفی در روند اقتصاد كشور دارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

پایگاه خبری جامعه خبر/ مرضیه محمدی/ استاندار تهران در مراسم معرفی و استقرار سامانه "دادور "( دريافت، انعكاس، پيگيري و رسيدگي به شكايات متقاضيان صدور مجوزهاي كسب و كار)که با حضور میرشجاعیان معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی، محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداري تهران، جمعي از فرمانداران و مديران استانداري برگزار شد گفت: در سرمایه‌گذاری مطالعه‌ درباره بازار ضروري است تا کارآفرینان براساس مطالعات انجام شده برای رفع کمبودها و ورود به بازار داخلی و صادرات سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: ورود به سرمایه‌گذاری با مطالعه احتمال موفقیت را افزايش مي دهد و علاوه بر آن در فعالیت اقتصادي باید ظرفیت منطقه  ، امكان سرمایه‌گذاری و بهره مندي از نيروي انساني كارآمد را در نظر داشت.

استاندار تهران با بيان اينكه هدف از ايجاد و راه اندازي واحدهاي اقتصادي بايد مشخص باشد تصریح کرد: گاهي طرحي پس از مطالعه درمرحله اجرا و عملیات با مشکلاتی مواجه مي شود که در همین راستا مسئولان باید پاسخگو باشند.

مقیمی با انتقاد از اينكه برخی مسئولان با سخنان خود موجب ناامیدی کارآفرینان مي شوند بیان کرد: تعامل و برخورد مسئولان در ایجاد انگیزه یا ناامیدکردن کارآفرینان مؤثر است.

وی ،نخستین عامل سرمایه‌گذاری را روی خوش نشان دادن مسئولان به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دانست و تأكيد كرد:اگر سرمایه‌گذار احساس کند مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد به پیش می‌رود در غیر این صورت ممکن است زمینه فعالیت خود را تغییر دهد.

استاندار تهران راهكار ديگر براي جذب سرمايه گذاري و ترغيب سرمايه گذاران را ايجاد پنجره واحد برشمرد و بیان کرد: عدم موفقیت سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها به دليل عدم پاسخگویی مسئولان است و باید زمان صدور مجوزها نیز تسریع شود.

مقیمی گفت: باید به کارکنان ادارات نيز آموزش دهیم که معطل ماندن  سرمایه‌گذار اثرات منفی زیادی در روند اقتصادي دارد و طولانی شدن بروکراسی اداری تأثیر زیادی در انگیزه سرمایه‌گذار دارد.

وی ادامه داد: کارشناسان باید در راستای سیاست‌های دولت عمل کنند، متأسفانه بانک‌ها در استان تهران پروژه‌های میلیاردی را تأمین اعتبار می‌کنند ولی جایی که دولت می‌گوید برای افراد کم درآمد وام بدهید عملکرد قابل قبولی را از آن‌ها نمی‌بینیم.

استاندار تهران با اشاره به طرح اشتغالزايي و حمايت از اقشار کم درآمد با اعطای وام  افزود: فراهم کردن کار و اشتغال برای اقشار کم درآمد و زنان سرپرست خانوار اهمیت زیادی دارد، اگر کار را به موقع انجام داده و نظارت درست انجام شود مشکلات حل می‌شود./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false