معجزه های «میوه پرتقال» را بیشتر بدانیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
معجزه های «میوه پرتقال» را بیشتر بدانیم

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر پرتقال یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در جهان است. این میوه می‌تواند به بهبود عملکرد بسیاری از بخش‌های بدن کمک کند.

براساس گزارش «مدیکال‌دیلی»، در اینجا با چند مورد از مزایای پرتقال در تمام فصول آشنا خواهید شد.

جلوگیری از بیماری‌های چشم

تحقیقات جدید نشان داد، افرادی که به طور منظم پرتقال مصرف می‌کنند تا 60 درصد کمتر به بیماری دژنراسیون ماکولا مبتلا می‌شوند. حتی گفته شده خوردن یک پرتقال در هفته نیز به طور قابل توجهی موثر است. یافته‌ها نشان می‌دهد که فلاونوئیدهای موجود در پرتقال به حفاظت در برابر بیماری‌ها کمک می‌کند.

سلامت قلب

تحقیقاتی در مورد ارتباط مصرف مکرر مرکبات با کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، نشان داده که میوه‌هایی مانند پرتقال اثر محفاظتی بر قلب دارند. همچنین ویتامین سی و پتاسیم موجود در پرتقال نیز با عملکرد سالم قلب مرتبط هستند.

بهبود علائم سندرم روده تحریک‌پذیر

پرتقال دارای میزان زیادی فیبرهای محلول و نامحلول است. فیبر نامحلول می‌تواند به کشیدن آب به طرف روده بزرگ کمک کند در حالی که فیبر محلول آب را جذب و به حرکت اضافی مایعات در روده کمک می‌کند.

عملکرد بهتر مغز

یکی از مطالعات سال 2015 نشان داد که نوشیدن آب پرتقال نیز می‌تواند به بهبود عملکرد شناختی کمک کند.

ترمیم بدن

وجود میزان زیادی ویتامین سی در پرتقال می‌تواند به بهبود زخم‌های بدن کمک و از عفونت‌ها جلوگیری کند. همچنین محققان دریافتند که این میوه موجب بهبود علمکرد ماهیچه‌ها و کاهش درد پس از ورزش می‌شود.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false