معاون قضایی دادستان کل کشور: فیلتر تلگرام دائمی و قطعی است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، خرم آبادی گفت: به این شایعات که فیلترینگ تلگرام موقت است، توجه نکنید. فیلتر تلگرام دائمی و قطعی است. به حول و قوه الهی کشور ایران در فضای مجازی مستقل خواهد شد و ارتباطات مردم در این فضا هم از نظر سرعت و هم کیفیت و کمیت نسبت به گذشته افزایش خواهد داشت و تلگرام و سایر پایگاه‌های اینترنتی که قوانین کشور را نادیده گرفته‌‌‌‌اند، هیچ جایی در آینده فضای مجازی کشور نخواهند داشت و ان‌شالله استقلال و حاکمیت ملی در فضای مجازی تثبیت خواهد شد. لذا تلگرام به هیچ وجه رفع فیلتر نخواهد شد.

وی افزود: دستور قضایی مربوط به پیامرسان تلگرام هم از نظر ماهوی و هم شکلی کاملا منطبق با قانون بوده و در چارچوب اختیارات قانونی است.  این دستور در اجرای نص صریح مواد ۷۴۹ و ۷۵۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات صادر  شده است. به موجب مواد قانونی مذکور چنانچه ارائه‌‌‌دهندگان خدمات اینترنتی عمدا به وظیفه قانونی خود دائر بر ممانعت از دسترسی به محتوای مجرمانه عمل نکنند، باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید کرد: تلگرام یک سامانه ارائه‌‌‌‌دهنده خدمات اینترنتی است که هزاران کانال دارای محتوای مجرمانه در بستر آن فعالیت می‌‌‌کنند و مدیر تلگرام عمدا به دستورهای قضایی دائر بر حذف محتوای مجرمانه عمل نکرده است. بنابراین دستور جلوگیری از فعالیت تلگرام در ایران یک تکلیف قانونی برای قاضی رسیدگی‌‌‌کننده به پرونده بوده و این پیامرسان براساس نص صریح قانون فیلتر شده است.

ایلنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false