مطهری: نمی شود که وزیر بگوید کار از دست من خارج است! - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر،‌ علی مطهری صبح روز چهارشنبه به عنوان مخالفت با وزیر اطلاعات طی سخنانی اظهارات زیر را مطرح کرد:

*ما باید وزیری را انتخاب کنیم که به سایر نهادها و سازمان‌ها اجازه دخالت در حیطه کار وزارت اطلاعات را ندهد. قانون هم همین را می‌گوید.

*اساسا فلسفه تدوین قانون تاسیس وزارت اطلاعات مصوب ۱۳۶۲ و قانون بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب ۱۳۷۴ ایجاد تمرکز بر امور کشور بود تا از تداخل وظایف و مسئولیت‌ها و ا ز موازی‌کاری جلوگیری شود.

*طبق این قانون بخش اطلاعات همه نهادها از جمله قوه قضاییه،‌ سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی غیر از بخش حفاظت اطلاعات خودشان باید در وزارت اطلاعات متمرکز باشند.

*این قانون می‌گوید هر یک از وزارتخانه‌ها و موسسات و همچنین شرکت‌های دولتی‌، نهادها و نیروهای نظامی و انتظامی که در کسب اطلاعات تخصصی خود به مسائل امنیتی برخورد کنند همچنین هرگونه اطلاعاتی را که مورد تقاضای وزارت اطلاعات باشد موظف هستند در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهند.

*حتی مقام رهبری در مقابل مجلس خبرگان رهبری و مردم پاسخگو هستند.

*وقتی از وزیر اطلاعات درباره بازداشت مدیران تلگرامی در آستانه سال ۹۶ سوال کردیم وی گفت این کار توسط نهاد دیگری انجام شده و خود من هم معترض هستم.

*همچنین زمانی که از بازداشت برخی دانشجویان و یا خبرنگاران و یا افرادی که به اتهام جاسوسی سوال می‌کنیم وزیر جوابی ندارد و می‌گوید از حیطه اختیار من خارج است. در نتیجه مجلس نمی‌تواند به وظیفه نظارتی خود در اجرای فصل قانون اساسی درمورد حقوق ملت عمل کند.

*وزیر اطلاعات باید فردی باشد که بتواند این معضل را با کمک مقامات عالی کشور حل و فصل کند.

*وزیر باید حیطه کاری خود را مشخص کند، نمی‌شود که وزیر در امور مختلف بگوید از دست من خارج است.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false