مصرف موادغذایی دانمارک به همت یک بانو نصف شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش گروه بین الملل پایگاه خبری جامعه خبر، در تاریخ دانمارک در کنارنامهای بزرگ تاثیر گذار در این کشور، نام دختر بچه ۱۳ ساله ای ثبت شد که اصلیت روسی دارد. خانمی که خدمات شایان تقدیربه اقتصاد این کشور ارائه کرد.

او که «سلنا یول» نام دارد، یک مهاجر روس است و درست زمانی که ۱۳ سال داشت، در مقایسه با کشورش روسیه که همیشه با کمبود غذا مواجه بود، از میزان هدر رفت مواد غذایی در دانمارک  ناراحت شد.

به نظر او اسراف غذا بی احترامی به عمر و پول خود به طبیعت، جامعه، تولیدکنندگان و حتی حیوانات بود.

سلنا به فکر تاسیس شرکتی با عنوان «غذا را اسراف نکنیم» افتاد. او به درب منازل مراجعه می کرد و برای آنها توضیح می داد که از اسراف مواد غذایی جلوگیری کنند.

مردم در ابتدا فکر می کردند که او دیوانه است. اما او کوتاه نیامد در عوض توانست بزرگترین فروشگاه زنجیره ای شهر را متقاعد کند که تخفیف های خود را روی اجناس خرد و در حجم های کم قرار دهد. اتیکت «من و بخر من یک دونه ام» روی اجناس نصب شد.

بعداز مدتی فروشنده ها دیدند که مردم از این تخفیف در خریدهای کم هم استقبال خوبی کردند. 

به این ترتیب پس از گذشت ۵ سال با راهکارهای ساده اما کاربردی او، دانمارک به یکی از کشورهای پیشرو در مصرف بهینه مواد غذایی تبدیل شد.

امروزه در این کشور خیریه هایی شکل گرفته اند که در واقع فروشگاه مواد غذایی هستند و قیمت هایشان ۳۰ تا ۵۰ درصد ارزان تر از جاهای دیگر ارائه می شود. 

همچنین به طور سالانه حدود ۷۰۰هزار تن از اصراف مواد غذایی در دانمارک کاهش پیدا کرده است.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false