مشاور «ترامپ»: آمریکا به سیاست تقابل با ایران بازگشته است - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، «ولید فارس» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو کرد که مهم ترین سخنان وی به شرح زیر است:

* آمریکا به سیاست تقابل با ایران بازگشته است.

* اول از همه بیانیه ژنرال (مایکل) فلین (مشاور امنیت ملی ترامپ) در مورد ایران، برای دولت ترامپ بسیار مهم بود، تا نشان دهد که سیاست ایالات متحده در قبال ایران تغییر کرده است، آنچه تغییر کرده، موضع ایالات متحده نبوده، بلکه فعالیت‌های رو به گسترش ایران بوده، آن هم نه فقط علیه ما، بلکه اقداماتی که آن‌ها در یمن انجام داده‌اند و موشکی که حوثی‌ها علیه نیروی دریایی ما شلیک کردند.

* رفتار آن‌ها در عراق، در سوریه، حزب‌الله در لبنان، در یمن و مناطق دیگر. آن‌ها همچنین توافق بین‌الملل مربوط به موشک‌های میان‌برد قاره‌پیما را نقض کرده‌اند. این‌ها مجموعه‌ای از مواردی است که ایران در طول 4، 5، 6 سال گذشته از دولت اوباما استفاده و ایجاد کرده است.»

*پیام آنچه فلین انجام داد، این بود که ما به سیاست چک کردن و مشورت با متحدان و شرکای خود در منطقه بازگشته‌ایم. این آغاز این سیاست است، نه پایان آن.»

* سال‌هاست که فضای سیاسی ایران را رصد می‌کنم، ایرانی‌ها پیام‌هایی چون اظهارات امروز ترامپ مبنی بر اینکه «همه گزینه‌ها روی میز است» را بسیار جدی می‌گیرند.

اخبار روز را با ما دنبال کنید./

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false