مسکن همچنان در رکود/ بازار ۱۰ سال دیگر به تعادل می‌رسد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، عباس آخوندی زمان گفته بود، ۲.۶ ميليون واحد مسكونی خالی وجود دارد و ارزش آنها ۲۵۰ ميليارد دلار است.

بر اساس این خبر، ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار از اين واحدهای مسكونی خانه های لوكس هستند.  بخشی از آنها هم پروژه مسكن مهر است كه هنوز خالی از سكنه است و تعداد آن حدود ۴۰۰ هزار دستگاه است. مابقی آمار متعلق به سرمايه گذارانی است كه به اميد افزايش قيمت خانه ساخته اند و بدون مشتری ماندند.  

بررسی ها نشان می دهد در سالهای اخیر با وجود ركود در بازار تقاضا برای خانه های ارزان بيشتر بوده است. البته ثبات قيمت مسكن باعث شده است افراد طبقه متوسط هم بتوانند به خريد مسكن اقدام كنند.  

رکود مسكن نتیجه هشت سال سیاست اشتباه دولت های نهم و دهم است. اين سياست ها اقتصاد ایران را قفل کرد. برخی كارشناسان معتقدند ۸ تا ۱۰ سال زمان نیاز است تا به تدريج بازار به تعادل برسد.

به گزارش جامعه خبر، بخش مسکن تنها با تكيه بر عواملی مثل تحريك تقاضا نمی تواند از ركود خارج شود، بلكه پروژه هايي مثل مسكن اجتماعی دولت يازدهم می تواند بازار را به تعادل برساند. همچنین افزايش تقاضای مسکن فرصت های تازه شغلی ایجائ می کند.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false