مردم گول تعزیرات را نخورند| هیچ نهادی بر گران فروشی نظارت ندارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
مردم گول تعزیرات را نخورند| هیچ نهادی بر گران فروشی نظارت ندارد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر سید هادی کسایی زاده روزنامه نگار می گوید: تعزیرات حکومتی یک نهاد تشریفاتی و حتی بهتر بگویم اضافی در کشور است و خاصیتی که باید داشته باشد را ندارد.

وی افزود: نهادی که جرات ندارد شفاف به خبرنگار بگوید در طول سال چقدر جریمه نقدی از چند پرونده به جیب دولت رفته و چرا پرونده شرکت های دولتی و شبه دولتی متخلف را شفاف رسانه ای نمی کند این نهاد قابل اعتماد نیست. من بعنوان روزنامه نگار می گویم که تعزیرات حکومتی کشور غیر شفاف ترین نهاد است که حتی جرات ندارد خبرنگاران منتقد خودش را در نشست خبری یا گشت های تشریفاتی خود دعوت کند.

کسایی زاده اظهار کرد: شنیدم محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات تهران گفته مردم در نوروز به سامانه 135 تماس گرفته و گزارش کنند در حالی که تعزیرات اصلا چنین توانایی یا قدرتی ندارد که گزارش مردم را به سرعت بررسی کند. مثلا شما مکانی رفتید یا خدمت و کالایی گرفتید و گران باشد تماس می گیرید با 135 چه می شود؟ طرف به شما بعد از چند روز می گوید با 124 تماس بگیرید … این بارها شخصا برای من اتفاق افتاده است.

چطور تعزیرات حکومتی می تواند به مردم بگوید گران فروشی را با 135 تماس بگیرید سریع پیگیری می کنیم اما وقتی می گوئیم گران فروشی در کشور بیداد می کند می گویند ربطی به ما ندارد و باید بازرسان گزارش دهند و تعزیرات حکم صادر کند اما حالا برای شوی رسانه ای مدعی هستند با 135 کار خلق الله را راه می اندازند؟

این روزنامه نگار گفت: روزی که تخلفات مدیر سابق تعزیرات کشور را افشا کردم و برای من زندان و شلاق بریدند منظورم آقای جمشیدی نبود بلکه منظورم خود تعزیرات بود که باید شخم زده شود و سیستم این نهاد از ابتدا بازسازی شود. به قول معروف این نهاد سمند سوار از داخل خودش را کشته و از بیرون مردم را و وضعیت طوری شده که حتی گران فروشان و متخلفان از تعزیرات و اسم این نهاد نمی ترسند و واهمه ای ندارند و این یعنی شکست بزرگ …

مدیرکل سابق تعزیرات تهران آقای محمد محمدی را همه به خوبی و نیکنامی می شناسند چون کارهای بزرگی انجام داد از ساماندهی بازارشهرستانی تا ساماندهی بازار میوه و تره بار مرکزی تهران و بررسی ویژه پرونده های بزرگ تخلفاتی و همین سلامت و صداقت او موجب شد خیلی زود پستش را از دست بدهد. اما این ماه ها و این روزها کسی خبر خوبی از تعزیرات ندارد و عملا تعزیرات تهران و خیلی از شهرستان ها خاموش است. وقتی هم حرف های مدیرکل سابق را منتشر می کنیم آقایانی هستند که می گویند این فرد معلوم الحال است؟ یعنی طرف ۳۰ سال قاضی بوده و مدیرکل بوده کارش خوب بوده یک مرتبه مورد دار شده است؟

اگر تعزیرات حکومتی حرفی برای گفتن داشت جرات می کرد و نشست خبری خود را گزینشی برگزار نمی کرد. به قول ما خبرنگارها مدیرانی که مرد هستند و صداقت و شفافیت و سلامت دارند دوست دارند از آنها نقد شده و با خبرنگارانی که حرفی برای گفتن دارند نشست و برخواست کنند نه اینکه با شوی رسانه ای و بنر و تبلیغات عوام فریبی کنند.

از رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور 20 سوال دارد که هر وقت این شجاعت را داشت غیر از خبرنگاران گزینشی درب سازمانش را به روی خبرنگاران تخصصی حوزه باز کند و پاسخش را در صفحه یک سایت خود تعزیرات منتشر کند آماده هستم.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false