مراکش از مقصد سفر ایرانی‌ها حذف شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مراکش ۱۱ اردیبهشت‌ماه از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد و وزیر خارجه این کشور با نسبت دادن اتهام واهی به ایران، اعلام کرد که فعالیت سفارتخانه کشورش در ایران متوقف شده و سفیر ایران در مراکش نیز اخراج خواهد شد.

روابط ایران و مراکش نزدیک به ۵ سال است که از سر گرفته شده و از همان زمان بین دو کشور سفیر مبادله شده است، در این مدت نیز روابط گردشگری ایران و مراکش رو به تقویت بود، هرچند ضعیف اما آژانس‌های گردشگری از دو کشور مبادلاتی را در این بخش آغاز کرده بودند که گسترش آن می‌توانست بر تحکیم روابط دیپلماتیک ایران و مراکش نیز اثرگذار باشد، با این حال اعلام سیاست یک‌جانبه از سوی دولت مراکش که به اعتقاد کارشناسان روابط بین‌الملل تحت تاثیر سلطه‌ی عربستان بوده، بر آمد و شد گردشگران دو کشور تاثیر منفی خود را گذاشته است.

حرمت‌الله رفیعی ـرییس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران  در این‌باره گفت: قطعا با تعطیلی سفارتخانه‌ها و توقف صدور ویزا، امکان سفر به ایران و مراکش از اتباع دو کشور گرفته شده است.

او درباره‌ی توقف اجرای تورهای مراکش که در چند سال اخیر شمار آن‌ها رو به افزایش بود، اظهار کرد: روابط دیپلماتیکی که وجود ندارد، از طرفی با فضای سیاسی ملتهبی روبه‌رو هستیم، بنابراین آژانس‌ها به حذف این مقصد روی می‌آورند. این‌طور نیست از جایی دستورالعلمی اعلام شود، وقتی کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌ها بسته هستند، راهی هم برای گرفتن ویزا وجود ندارد و امکان سفر هم فراهم نیست.

رفیعی سپس به وضعیت سفر خارجی ایرانی‌ها پس از نوسانات ارز و تصمیم‌های اخیر در توزیع ارز مسافرتی اشاره کرد و افزود: درحال حاضر موضوع فقط حذف سفر مراکش نیست، از آن‌جا که تورها به خاطر گرانی و کمیابی ارز از رونق افتاده‌اند، شاید دیگر مقاصد خارجی نیز اتوماتیک حذف شوند، چون وضعیت ارز چندان به سامان نیست، قیمت دلار در بازار مشخص نیست و تهیه ارز برای مسافران دشوار شده است.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false