محسن هاشمی: بودجه فرهنگی شهرداری خرج مداحان و پخت آش می‌شود - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، محسن هاشمی گفت: 93 درصد مطالبات مردم حل معضل ترافیک و آلودگی هوا است و ما می‌توانیم فقط با تجهیز 200 کیلومتر مترو و 15 ایستگاه تعداد سفرهای شهری را از 2 میلیون به 7 میلیون افزایش دهیم.

هاشمی در ادامه با شوخی گفت: مردم حق دارند بگویند ما بی‌عرضه هستیم چرا که اکنون شاهد هدر رفت منابع هستیم و 150 ایستگاه مترو مورد بهره‌برداری درست قرار نگرفته‌اند، اما دولت و شهرداری وارد نمی‌شوند.

وی ادامه داد: من از آقای نوبخت و روحانی گله دارم که وعده دادند یارانه مترو را پرداخت می‌کنند اما هنوز این وعده عملی نشده است الان خط هفت مترو 150 ایستگاه دارد که باید تجهیز شود یک و نیم میلیارد دلار و 500 میلیون یورو در این خصوص فاینانس داریم اما نظام بوروکراسی اجازه استفاده از این منابع را به ما نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه تهران شش هزار و 500 اتوبوس دارد که اکثرا فرسوده‌اند؛ افزود: باید سریعا اقدام کنیم تا مردم اینقدر ناراضی نباشند که به قول آقای جوادی آملی همه ما را به داخل دریا بیاندازند. اولویت 93 درصد مردم مترو است از آقای مقیمی استاندار می‌خواهم جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی و شهرداری در این زمینه برگزار کنند اکنون 52 هزار میلیارد تومان شهرداری بدهی دارد و نمی‌تواند از اعتبارات بانکی استفاده کند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه 86 درصد مردم خواستار حل آسیب‌های اجتماعی بخصوص معتادان متجاهر هستند، افزود: در تهران فقط 4 الی 5 هزار معتاد متجاهر وجود دارد اما شهرداری به اندازه کافی ساختمان دارد تا بتواند آنها را اسکان دهد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری فقط 2 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی دارد و این بودجه هم مقدار زیادی از آن صرف مناسبات و خرج آش و مداحان می‌شود به همین دلیل شهرداری نمی‌تواند به تنهایی از پس آسیب‌های اجتماعی بربیاید.

ایلنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false