مادر معصومه ابتکار شکایت کرد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

خانم برزگر مادر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور می گوید: دخترم از حدود دهه 70 عضو هیات امنای بنیاد زینب کبری بوده است و حضورش در بنیاد برای جلسات مرتبط با این موضوع است و در ایامی هم که بازارچه داریم حتما برای خسته نباشید به همکاران به بنیاد می آید.

درباره ماجرای خبرساز این روزها که از خانم برزگر می‌پرسیم، می‌گوید: پشت پرده این اخبار، مسائل سیاسی پنهان است؛ به دلیل اینکه نزدیک انتخابات هستیم و می‌خواهند حاشیه‌سازی کنند. بعضی ها، کسی که بیشتر از همه برای کشور و اجتماع کار کند را بیشتر کنار می زنند. من صد در صد این مطالب را کذب و حاشیه‌سازی می‌دانم.

او می‌افزاید: "خیریه" مکانی نیست که سیاست بتواند به آن وارد شود و ما هم اجازه نمی‌دهیم که اینجا تبدیل به مرکز سیاسی شود. این حرف‌های بی‌اساس برای این زده می‌شود تا شاید بتوانند ضربه‌ای به خانم ابتکار بزنند، ولی باید بدانند که دست خدا بالاترین دست‌هاست و اوست که می‌تواند شخصیت ها را حفظ و یا نابود کند.

مدیرعامل بنیاد خیریه زینب کبری با بیان اینکه "اخبار کذب اخیر بر روند کاری خیریه تاثیری نداشته است" اضافه می‌کند: عموم مردم می‌توانند مستقیم به خیریه بیایند و راست و دروغ را تشخیص دهند.

برزگر درباره بودجه و تامین منابع مالی خیریه می‌گوید: بیشتر بودجه ما مردمی و از طریق کمک های خیرین است و بهزیستی هم کمک های اندکی می‌کند. البته گاهی برای پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکل مواجه می شویم ولی تمام کارکنان به خاطر بچه‌ها و علاقه به کار خود با ما کنار می‌آیند. هر سال حدود سه بازارچه خیریه نیز با کمک خیرین برگزار می کنیم.

بنیاد خیریه زینب کبری یک شعبه هم در مشهد دارد که برزگر دراین باره توضیح می‌دهد: شعبه مشهد را حدود ۱۲ سال است که راه انداخته‌ایم. در این شعبه نه از کودکان بی‌سرپرست، بلکه فقط دانش‌آموزان و دانشجویانی که مادرشان سرپرست خانواده است و وضعیت مالی خوبی ندارند، بورسیه و حمایت تحصیلی می‌کنیم و بودجه این شعبه هم با کمک خیرین تامین می‌شود. زمین این شعبه یک طبقه از ساختمانی است که متعلق به یکی از اقوام این خانواده است.

وقتی به این موضوع اشاره می‌کند، می گوید: 20 هکتار زمین شخصی را به عنوان پارک در منطقه مستضعف‌نشین مشهد به شهرداری اهدا و سال گذشته نیز در یکی از زمین‌های خانوادگی در مشهد کلنگ یک دبیرستان سبز را به زمین زدم. بنابراین نیازی به استفاده از رانت برای داشتن زمین ندارم.

او درباره ملکیت زمینی به نام بنیاد زینب کبری (س) در تهران که اتهام استفاده از رانت و تغییر کاربری را به آن می زنند، می‌گوید: در سال 1377 یکی از خیرین قدیمی و شناخته شده برای ادای نذرش به بنیاد آمد و و در برابر اهدای زمینی، مبلغی که مابه التفاوت میزان نذرش بود را درخواست کرد. اما چون خیریه بودجه ای جز یک واحد آپارتمان در نزدیکی میدان هفت تیر نداشت، آن را با دریافت کامل این زمین، معاوضه کرد و حدود سال های 90 و 91 با رعایت همه ضوابط و مقررات شهرداری در مرحله ساخت قرار گرفت تا برای تامین مخارج و هزینه های بنیاد استفاده شود.

مادر معصومه ابتکار تاکید دارد که این خیریه تاکنون هیچ تخلف مالی نداشته و می‌گوید: خانواده ما از ابتدا سابقه فعالیت های داوطلبانه و وقف اموال داشته و حلال و حرام را تشخیص می‌دهد. کارنامه خانواده برزگر و ابتکار در مشهد روشن و در تهران نیز شفاف است و هرگز نتوانسته اند اتهاماتی که مکررا به دخترم و خانواده اش وارد می کنند را ثابت یا حتی در محکمه ای مطرح کنند. به خاطر اینکه همه کذب و بازی سیاسی بوده است.

فاطمه برزگر در پایان از شکایتش از رسانه‌ای می‌گوید که این "اخبار کذب" را به او و خیریه‌اش نسبت داده و می‌افزاید: شکایت کرده‌ام و منتظر هستم تا به این قضیه رسیدگی شود. چون درست نیست به کسی که کار خیر می‌کند و در خدمت کشور است تهمت زده شود. مردم با اعتقاد قلبی به حضرت زینب این خیریه را قبول دارند. از رسانه‌ها می‌خواهم همانطور که در قرآن تاکید شده است به حقیقت بپردازند؛ چون سطح فهم عمومی بسیار بالا رفته است و مردم خود می‌توانند راست و دروغ را تشخیص دهند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false