لحظه به لحظه با دومین مراسم تحلیف «روحانی» در بهارستان - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، مراسم تحلیف حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه آغاز شد که جزئیات آن به شرح زیر است:

* درهای مجلس شورای اسلامی برای برگزاری مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران به روی خبرنگاران داخلی و خارجی از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه باز شد.

* در راهروی منتهی به محل برگزاری جلسات علنی مجلس فرش قرمز پهن شده و عکس‌هایی از تحلیف ریاست جمهوری همه ادوار بر دیوارهای این راهرو نصب شده است، همچنین راهروهای منتهی به جایگاه خبرنگاران نیز با فرش قرمز و عکس‌هایی از تنفیذ و تحلیف ۱۱ دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی مزین شده است.

* همچنین در جایگاه خبرنگاران دفاتر یادبودی با عنوان مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوره دوازدهم تعبیه شده است.

* مراسم با اجرای سرودملی در بهارستان آغاز شد.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف دوره دوازدهم ریاست جمهوری سخنان زیر را مطرح کرد:

* امروز سالروز قیام مردم ایران برای استقرار نظام مشروطه است.

* 12 همین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور 73 درصد واجدان شرایط، نشان دهنده آن است که مردم سالاری اصل بی بدیل در نظام اسلامی است.

* 12 انتخابات ریاست جمهوری، 10 انتخابات نماینده ملت و 5 انتخابات برای شورای شهر و مجلس خبرگان نشان دهنده عمق نظام مردم سالاری دینی در کشورمان است.

* مشارکت 72 درصدی مردم در انتخابات نشان دهنده تعلق خاطر مردم به نظام است

* در فضای آشفته منطقه، ایران از امنیت بسیار خوبی برخوردار است و تلاش ارزشمند ملت برای مبارزه با تروریسم امنیت بهتری را برای منطقه نوید می‌دهد.

* راهنمایی‌های مقام معظم رهبری در میادین اقتصادی، و همکاری و هماهنگی سه قوه، زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم کرده است.

* مجلس شورای اسلامی در چارچوب وظایف خود مساعدت لازم را می‌نماید و نظارت لازم را اعمال می‌کند که وظایف دولت مثل برنامه ششم سامان یابد.

* مجلس از توسعه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه صادرات حمایت می‌کند و امیدوار است دولت آینده با نگاه واقع بینانه به حل چالشها بپردازد.

اشکال در پخش صدای مراسم تحلیف از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران!

* با توجه به حساسیت ویژه ای که برای پخش مراسم تحلیف ریاست جمهوری وجود دارد، متاسفانه صدا و سیما نتوانست سیستم صوتی و پخش مناسبی را برای این برنامه درنظر بگیرد. پخش صدا با مشکلات متعددی روبروست.

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در مراسم تحلیف به ایراد سخنان زیر پرداخت:

* بر خود لازم می‌دانم از حضور مردم ایران که با شرکت بیش از 40 میلیون نفری در انتخابات ریاست جمهوری جمهوریت نظام را به رخ عالمیان کشیدند و به دشمنان نشان دادند بعد از 40 سال با اعتقاد راسخ پای نظام اسلامی خود ایستاده‌اند، تشکر کنم.

* امروز نظام اسلامی علی رغم توطئه‌های دشمنان به حیات عزت‌مندانه خود ادامه می‌دهد

* مسئولان براساس قانون اساسی مستقیم یا غیر مستقیم بر مسند خدمت قرار می‌گیرند

* بنده به عنوان رئیس قوه قضاییه اعلام می‌کنم ایران از جمله کشورهای برزگ جهان است که علی رغم تهدیدهای جهانی توانسته سکان‌دار مردم سالاری دینی باشد.

* قانون اساسی، مبیّن این نظام سیاسی و فلسفه آن است

* متن سوگندی که رئیس جمهور یاد می‌کند، مهم و قابل توجه است

* پاسداری از مذهب رسمی کشور، پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی لوازمی دارد.

* اصول قانون اساسی اصولی مهم و جامع الاطراف است

* جمهوری اسلامی نظامی است بر پایه ایمان بر خدای یکتا و اختصاص حاکمیت و لزوم تسلیم در برابر او

* نگاه توحیدی در سیاست خارجی می‌گوید از هیچ قدرتی جز خدا نترسید و باید عزت را نزد خدا جست و جو کنید

 روحانی برای ادای سوگند در جایگاه قرار گرفت

رئیس جمهور بعد از ادای سوگند به ایراد سخنان زیر پرداخت:

* مردم آگاه و هوشیار ایران با مشارکت کم‌نظیر خود در انتخابات بار دیگر با ما به‌ روشنی سخن گفتند و نظرات خود را با صراحت اعلام کردند و با رای اعتماد مجدد و معنادار خود رویکرد و راهی را انتخاب کردند که 4 سال در معرض آزمون و نقد و ارزیابی همگان قرارداشت؛ از این پس ما باید پاسخگوی آن شور و شعور مردمی باشیم که باز به کشور به نظام و دولت اعتبار و حیثیت مجدد بخشیدند

* رای مردم در این انتخابات حاصل بلوغ اجتماعی بود

* این دولت می خواهد معتدل باشد که نه با هر پرخاشی بترسد و تسلیم شود و نه با هر هیجانی برآشفته شود و بجنگد؛ ما دولتی مصلح هستیم، چه در سیاست داخلی چه سیاست خارجی که صلح را بر جنگ و اصلاح را بر جمود ترجیح می دهیم

* همیشه آماده دفاع از ملت خود هستیم اما دفاع را فقط با سلاح ممکن نمی دانیم پشتیبان نیروهای مسلح خود هستیم اما بزرگترین سلاحمان رای ملت است

* در کشور ما حاکمیت دوگانه وجود ندارد؛ صلح ما به سلاح ما متکی و سلاح ما بر صلح ما تکیه دارد

* #برجام نمونه ای از وفاق ملی در ایران است

* برجام بدون پشتوانه مردم، رهبری، مجلس و نیروهای مسلح به فرجام نمی‌رسید

* جهان بداند هرگونه نقض تعهدات در برجام با واکنش یکپارچه ملت و دولت ایران مواجه خواهد شد؛باید بپذیریم نیازمند درک مشترک و توافق عملی بر سر مصالح ملی و فرصت های ملی هستیم و رو آوردن به تفاهم ملی و همکاری ملی ضرورتی تاریخی است.

* ما با نوآمدگان عالم سیاست کاری نداریم اما به کهنگان عالم سیاست می‌گوییم آنها که قصد پاره کردن برجام را دارند با این کار تومار سیاسی خود را پاره می‌کنند.

* امروز روزگار رونمایی از «مادر تحریم‌ها» نیست، بیایید از «مادر مذاکرات» رونمایی کنیم.

بعد از پایان مراسم تحلیف حسن روحانی در مجلس شورای اسلامی، نشست خبری مشترک روسای سه قوه برگزار شد.

علی لاریجانی: حضور کشورهای مختلف در مراسم تحلیف معنادار بود

علی لاریجانی رئیس مجلس در نشست خبری سران سه قوه گفت: «حضور چشمگیر مقامات سطح بالای کشورهای مختلف دنیا در مراسم تحلیف رئیس جمهور معنادار بود. امروز از تمامی کشورهای مهم در قاره‌های مختلف در این مراسم حضور داشتند.حضور مقامات کشورهای مختلف در وهله نخست احترام به ملت ایران بود؛ ملتی که انتخابات پرشوری را رقم زدند. در وهله دوم این حضور نشان دهنده احترام دنیا به نظام مردم سالار ایران است و نکته آخر این موضوع پشتوانه بسیار خوبی برای دولت خواهد بود.»

وی خاطرنشان کرد: «عزم ملت و ریاست محترم جمهور برای توسعه و آبادانی بیشتر جدی است و مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می داند برای توسعه، آبادانی، تولید بیشتر و رفع بیکاری همه گونه همکاری را با دولت انجام دهد. امیدواریم چهار سال آینده چهار سال پیشرفت و آبادانی ایرانی باشد.»

روحانی:  خودکفایی نفت و گاز در پسا تحریم در دستور است

حسن روحانی در نشست خبری مشترک روسای قوا در مجلس شورای اسلامی گفت: «ما باید از ملت‌مان به خاطر حضورشان در انتخابات 29 اردیبهشت تشکر کنیم، هم‌چنین از رهبر انقلاب به خاطر مراسم تنفیذ و حمایت هایی که در این 4 سال داشتند سپاس‌گزاری کنم. خوشحالیم که بگوییم در طول 4 سال گذشته به بخش بزرگی از وعده‌هایمان که در آغاز دوره یازهم داده بودیم، رسیدیم.»

وی ادامه داد: «ما در 4 سال گذشته در تحریم شورای امنیت و سازمان ملل بودیم که امروز تحریم شورای امنیت نداریم اما تحریم‌های دیگر داریم که باید با آن مقابله کنیم، در طول 4 سال گذشته شاهد ثبات اقتصادی و اجتماعی در کشور بودیم، خودکفایی‌هایی در زمینه‌های مختلف کشاورزی نفت و گاز داشتیم.»

رئیس جمهوری تاکید کرد: «به دنبال این هستیم که نابرابری‌ها را کاهش دهیم، همچنین شاهد وحدت بیشتری بین گروه‌های سیاسی و اقوام ایرانی باشیم.  امیدواریم مردم ما همواره نسبت به آینده با نشاط‌‌تر باشند.»

روحانی تصریح کرد: «در چهارسال دوم تلاش ما برای ثبات بیشتر منطقه خواهد بود. امروز شاهد ضربات کاری به تروریست‌های منطقه هستیم و امیدوارم در چهارسال آینده شاهد ثبات بیشتری باشیم.»

دو قوه دیگر کمال همکاری را با رئیس جمهور خواهند داشت

آیت الله آملی لاریجانی در این نشست خبری گفت: «امروز بعد از مراسم تنفیذ و تحلیف فضای سیاسی وارد یک مرحله جدیدی شده است، امیدواریم طریقی که برای رئیس جمهوری گشوده شده برای حل مشکلات کشور و معیشت مردم و برطرف کردن بیکاری و مشکلات اقتصادی کشور ادامه داده شود. امیدواریم دو قوه دیگر هم کمال همکاری را با رئیس جمهوری داشته باشند و ایشان هرچه زودتر دولت جدید را معرفی کنند و مستقر شوند.»

وی ادامه داد: «همانطور که رئیس جمهوری اشاره کردند مهم‌ترین مساله بیکاری و معیشت مردم است که با تلاش مضاعف و با به کار گرفتن استعدادهای کشور و سرمایه‌های مادی و اجتماعی مشکلات برطرف شود.»

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: «همانطور که در سوگند رئیس جمهوری مطرح شد ترویج اخلاق و دین بخش مهمی از این سوگند بود. امیدواریم که دولت بیش از پیش در این زمینه اهتمام بورزد و قوه قضاییه در این زمینه با دولت همکاری خواهد کرد. امنیت اقتصادی از مسائل مهمی است که در این جهت هم با دولت محترم همکاری خواهیم داشت. همه با وحدت و با اتکا به خداوند و تلاش می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم.»

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید./

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false