لاریجانی: استقلال کردستان عراق بحران‌ بزرگی به وجود می‌آورد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، علی لاریجانی امروز سه‌شنبه ۴ مهر اظهار کرد: دولت عراق را دولت دوست و همسایه خود می‌دانیم. هرچند که به دلیل جنگ طولانی صدام علیه ایران مشکلات زیادی برای ایران و عراق ایجاد شد اما ایران از گروه‌های مختلف عراق حمایت می کند.

بر اساس این خبر، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای اشغال عراق توسط آمریکا آن ها به دنبال نوشتن قانون اساسی برای ملت عراق بودند اما آن زمان ایران و مرجعیت عراق مانند آیت‌الله سیستانی در مقابل آنها ایستادگی کرد تا عراق خودش قانون اساسی بنویسند و اصرار آن سبب شد نخبگان عراق قانون اساسی تدوین کنند و رأی گیری کنند.  خوشبختانه دولت وحدت ملی در عراق شکل گرفت.

لاریجانی تاکید کرد: این کشورها تلاش کردند گروه‌های تروریستی را در عراق حمایت نمایند و ملت عراق از این جهت بسیار مظلوم واقع شد تا به محض رفتن به سمت تسلط بر سرنوشت خود جریانات تروریستی گروه‌های متعدد تشکیل دادند و برخی از مناطق عراق را گرفتند.  بیش از ۳سال به طول انجامید تا مسئله داعش در منطقه خاتمه یابد و ایران در این زمینه کمک فروان کرد.

این مقام مسئول گفت: زمانی که گروه‌های مختلف از اقلیم کردستان به ایران آمدند به آنها صراحتا گفتیم این کار تشنج جدید در درون عراق ایجاد می کند چون هنوز ماجرای تروریستی حل نشده و شما بحران جدیدی را ایجاد می‌کنید.  از تجزیه عراق و سایر کشورهای منطقه به هیچ وجه حمایت نمی‌کنیم و آن را مصلحت نمی‌دانیم.

به گزارش جامعه خبر، لاریجانی گفت: زمانی که مجلس و دولت عراق و سازمان ملل هم در این مورد اعلام نظر کردند ما هم به صراحت اعلام کردیم در کنار دولت مرکزی هستیم لذا به هیچ وجه رفتار اقلیم کردستان را به مصلحت خودشان و منطقه نمی‌دانیم.  عراق کشور بزرگ با منابع غنی و ملت رشیدی است و این کشور می‌تواند با افق بسیار بلند در منطقه از ساختار دموکراتیک برخوردار شود لذا آزار رساندن به یک حکومت دموکراتیک و بحران سازی برای آن به مصلحت نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false