فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور شود/ آماده هر سناریویی هستیم - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، سخنگو و معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی در خصوص تأثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روند اجرای برجام تأکید کرد: هر سناریو یا شرایطی پس از انتخابات آمریکا رخ دهد، ایران آمادگی تنظیم برنامه‌های خود با آن سناریوها را دارد.

بهروز کمالوندی در پاسخ به این سؤال که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چه تأثیری بر روند اجرای برجام خواهد داشت، گفت: برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور شود، آنچه در روابط ما به‌خصوص 1+5 ازجمله آمریکا مهم است، این است که بتوانیم در مسیر برجام حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: برجام با زحمت طرفین حاصل شد و ادامه آن به نفع همه است و درعین‌حال ما خود را همیشه آماده این موضوع کرده‌ایم که در هر شرایط و با هر سناریویی بتوانیم خود را تنظیم کنیم.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: همه این سناریوها دیده شده، ضمن اینکه ما در سازمان انرژی اتمی ایران تصمیم‌گیرنده نیستیم. البته توجه ما به این است که مسئولان بالای کشور چه سیاست‌هایی دارند و آرمان و اهداف چیست. فعلاً آنچه برای ما قطعیت دارد پیشرفت در جهت توسعه برنامه هسته‌ای است که این موضوع تحت هر شرایطی در برنامه است.

وی در ادامه افزود: درعین‌حال اینکه این برنامه باید با چه سرعتی دنبال شود، در چه حوزه‌هایی بیشتر پیش برویم و چه حوزه‌هایی را با حوصله انجام دهیم، به سیاست‌های کشور برمی‌گردد. اما این را می‌توانم اطمینان دهم که در سازمان انرژی اتمی ما ظرفیت تنظیم برنامه فنی خود برای هر شرایطی که موردنظر مسئولان کشور باشد آماده کرده‌ایم.

کمالوند با اشاره به اینکه طرف ایران تنها آمریکا نیست بلکه کشورهای 1+5 ازجمله آمریکا هستند، گفت: آن کشورها هم وقت زیادی را صرف برجام کرده‌اند. امیدواریم هر تصمیمی گرفته می‌شود عاقلانه و به نفع همه باشد.

این دیپلمات ایرانی در خصوص تأثیری که انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا بر روابط ایران و آمریکا خواهد داشت نیز گفت: فضای سیاسی آمریکا یک فضای نسبتاً غیرقابل‌پیش‌بینی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان‌های نظرسنجی در آمریکا زیاد هستند و شاید بخش عمده‌ای از این نظرسنجی‌ها خط دهی است، گفت: اکثر این نظرسنجی‌ها این‌طور جمع‌بندی داشته‌اند که شرایطی غیرازاین (انتخاب ترامپ) شکل خواهد گرفت. معنای آن این است که یک تحلیل درست از شرایط و وضعیت آمریکا ندارند.

کمالوندی تأکید کرد: عوامل دیگری هم در ارائه تحلیل نقش دارند. مثلاً نرخ مشارکت مهم است؛ اینکه چه درصدی از مردم حضور داشته‌اند. به‌طور مثال اگر ارقام پائین باشد نشانه‌ای از یاس است و وقتی تعداد زیادی از صحنه بیرون می‌روند، اوضاع به افرادی که طرفدار سیاست‌های تند هستند، واگذار می‌شود. وقتی سیاست افراطی می‌شود خیلی قابل پیش‌بینی نیست. تندروها موفق می‌شوند در لحظات پایانی با تندروی یک عده‌ای را با خود به لحاظ احساسی همراه کنند. بنابراین در حال حاضر کمی زود است که تحلیل کنیم اما باید یک تحلیل مفصل راجع به این وضعیت داشت.

رویداد24

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false