علیپور: نیاز داوطلبانه برای ایجاد ساختمانهای دوستدارمحیط زیست در تهران - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

صدرالدین علیپور در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري جامعه خبر درمورد رتبه بندی ساختمان های سبز در جهان گفت: مکانیزم رتبه بندی ساختمان های دوستدار محیط زیست بعنوان یک راهکار مکمل با قوانین مرتبط در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در کشورهای مختلف مدل های متعددی برای رتبه بندی ساختمان های دوستدار محیط زیست (سبز)  بکار گرفته می شود.

کشورهای مختلف علاوه بر الزامات قانونی موجود در خصوص ساختمان های دوستدار محیط زیست، وجود مدل های مختلف، مشارکت افراد در ساخت ساختمان های سبز را ترغیب نموده و در نهایت خواسته قانونگذار را تامین می نمایند.

وی افزود: این مدل ها با هدف جلب مشارکت عمومی در ساخت بناهای پایدار با استهلاک کمینه و استفاده بهینه از منابع و انرژی، دستیابی به الگوی توسعه پایدار شهری را پیگیری می نمایند. بروزترین این استانداردها که در اروپا و آمریکای شمالی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند با تمرکز بر چرخه عمر مصالح مورد استفاده، پایداری ساختمان های سبز را در چرخه طبیعت تضمین می نمایند.

این پروژه در حال حاضر در سطح کلانشهر تهران به اجرا گذاشته شده است و اهداف آن جمعیت این شهر را تحت پوشش قرار می دهد ولی در چشم انداز کلی این مدل قابل استفاده برای تمامی شهرهای ایران و منطقه می باشد.

علیپور بیان داشت: با توجه به مصرف بیش از دو برابری آب شرب در کلانشهر تهران نسبت به مصرف در اروپا و یا مصرف دو برابری انرژی گرمایشی در ساختمان های کلانشهر تهران نسبت به کشورهای توسعه یافته، توسعه یک مدل تشویقی و داوطلبانه، مورد نیاز است.

مدل توسعه یافته توسط مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با معرفی یک فرایند داوطلبانه و مشارکت جویانه، معیارها و شاخص های رتبه بندی ساختمان های مدعی اقدامات بارز محیط زیستی را با توجه به اولویت های مبتنی بر نیاز کلانشهر تهران، ارائه می دهد. این مدل با رعایت اصل سادگی و کارآمدی، مطابق با چارچوب پذیرفته شده بین المللی، طیف وسیعی از ساختمان های اداری و مسکونی را در دامنه شمول خود قرار داده است.

اخبار روز را با جامعه خبر بخوانید./

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false