ظریف میهمان و سخنران سمینار تخصصی حقوق بین الملل در کانون وکلای مرکز شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
ظریف میهمان و سخنران سمینار تخصصی حقوق بین الملل در کانون وکلای مرکز شد

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، نخستین جلسه بررسي راهكار چگونگي نشست سمينارهاي تخصصي مرتبط با حقوق بين الملل در مركز علمي كاربردي کانون وکلای دادگستری مرکز باحضور دکتر محمد جواد ظریف و برخی از اساتید این رشته برگزار شد.

محمدجوادظریف در این جلسه گفت: وکلای ایرانی در حوزه حقوق بین الملل می توانند خیلی قوی تر عمل کنند و راه رسیدن به آن تسلط بیشتر بر زبان بین المللی و متون حقوقی بین المللي است.

وی افزود: در حوزه بین الملل دو موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اول مشاوره و سپس دفاع. که وکلای حوزه بین الملل اگر بتوانند در زمینه مشاوره، عملکرد متناسبی داشته باشند از موارد تشکیل پرونده و حضور جهت دفاع در محاکم کاسته خواهد شد. نگرانی آنجاست که در زمینه حقوق بین الملل مشاوره غلط به اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی داده شود که نهایتا مشکل ساز خواهد شد.

ظریف اظهار کرد: یادگیری فن مذاکره با طرف اختلاف و دعوا خیلی مهم است. وکلای ما باید در جریان تحولات حقوق بین الملل باشند و آن را پیگیری کنند. و اگر حقوقدانان ایرانی نسبت به تحولات حقوق بین الملل حساس و آشنا نباشند و موارد حقوقی در حوزه بین الملل را به خوبی نشناسند نمی توانند به کمک نیازمندان حقوقی بشتابند بنابر این شرکت های ایرانی سرشان کلاه خواهد رفت.

در ادامه هوشنگ پوربابایی سرپرست مرکز علمی کانون وکلا دادگستری مرکز با تشکر از حضور ظریف در دانشکده گفت: ما برای تخصصی کردن، دپارتمان حقوق خصوصی و حقوق جزا را در زمینه وکالت تخصصی با حضور اساتید محترم قبلا راه اندازی کرده ایم. اما در خصوص تشکیل دپارتمان تخصصی حقوق بین الملل از جناب دکتر ظریف و سایر اساتید محترم این رشته دعوت کرده و درخواست همکاری علمی نیز داریم .همچنین در سایر دپارتمانها هم برنامه هایی داریم که انشالله بزودی در این زمینه فعالیت خواهیم کرد.

وی گفت: هدف از تشکیل چنین دپارتمانهایی، برگزاری دوره های تخصصی وکالت است که در کشور ما و حتی در کشورهای همسایه برای اولین بار اتفاق می افتد و امید داریم بتوانیم خدمتی به جامعه حقوقی کرده باشیم.

در ادامه روحانی نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز یادآور شد: وکلایی که دارای تخصص در امور بین الملل هستند بعلت عدم تبيين اهميت تخصص آنها در نزد صاحبان صنايع و عدم احساس نياز به تخصص آنها توسط تجار بين لمللي ايراني متاسفانه در امور بین الملل فعال نیستند و بیشتر در پرونده های داخلی و امور خانواده فعالیت می کنند‌.

 

true
برچسب ها :
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false