صادرات ۵ کالای وارداتی آزاد شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، با موافقت وزارت جهاد کشاورزي اجازه صادرات کالاهاي وارداتي جو، ذرت، کنجاله، سويا و روغن خام(تصفيه نشده) که برای واردات آنها از ارز مبادله ای(۳۲۰۰ توماني) استفاده می شود، داده شد.

*در بخش ديگر نامه اي که توسط علي اکبر مهر فرد قائم مقام وزير جهاد کشاورزي در امور بازرگاني به مجتبي خسرو تاج رئيس سازمان توسعه تجارت و همتايي خود در وزارت صنعت نوشته شده آمده است:« ذخاير ساير کالاهای اساسی علی رغم يارانه ای بودن با عنايت به مازاد بر نياز کشور و با توجه به امکان عرضه آن در رينگ صادراتي بورس کالاي بورس کشاورزي ايران بر اساس مصوبه کارگروه تنظيم بازار، طبق تبصره ذيل بند "يک" مصوبه هيئت وزيران محترم تصميم گيری در خصوص کالاهاي گروه اول نياز به هماهنگي با کارگروه تنظيم بازار دارد».

*اين اجازه صادرات در حالی صادر شده است که برای واردات کالاهای ياد شده صادرات جو، ذرت، کنجاله، سويا و روغن خام(تصفيه نشده) از ارز مبادله ای (دولتي) با قيمت ۳ هزار و ۲۰۰ تومان استفاده شده که حداقل ۵۵۰ تومان در هر دلار از ارز بازار آزاد ارزان تر است.

بر اساس اخبار روز، بر اين اساس وزارت جهاد کشاورزی با بلامانع دانستن و اجازه صادرات محصولات ياد شده به متقاضان، ايجاد مابه التفاوت وارداتي- صادراتي ۵۵۰ تومانی براي تجار فراهم کرده است.

جهاد کشاورزی
اخبار روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false