شکست عربستان و روسیه در بازار نفت - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، هدف همکاری برای کاهش تولید نفت در بازار این بوده که بتوانند مازاد تولید در بازار را از بین ببرند و در راستای آن قیمت نفت افزایش پیدا کند.

این در حالی است که اوپک توانسته در سال جاری قیمت ها را از آن افتی که دو سال گذشته رخ داده بود، نجات دهد ولی همچنان نتوانسته مشکلات اساسی را تا الان حل کند.

با وجود کاهش تولید روسیه و اوپک؛ ذخایر نفتی در آمریکا و دیگر کشورهای بزرگ اقتصادی همچنان زیاد است و این موضوع سرمایه گذاران ترسانده است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که ذخایر نفتی در بازار کاهش پیدا نکرده است به همین دلیل واجب بود که این توافق در بازار تمدید می شد. »

خالد الفالح، وزیر نفت قدرتمند عربستان معتقد است که بازار نفت در اوایل سال ۲۰۱۸ به تعادل می رسد. البته این پیش بینی او با پیش بینی که در سال گذشته کرده بود کمی متفاوت است.

گلدمن ساچ نیز موافق است که در اوایل سال ۲۰۱۸ ذخایر نفتی کشورهای OECD به حد نرمالی برسد. اما این به این معنا نیست که این تعادل پایدار باشد، اگر قیمت ها افزایش پیدا کند تولید نفت آمریکا نیز زیاد خواهد شد و دوباره بازار به روندی حال حاضر خود باز می گردد.

خبر روز را با جامعه خبر دنبال کنید. /

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false