شهرری روی خطرناک ترین گسل تهران قرار دارد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جامعه خبر، نشست کارگروه تخصصی تأمین مسکن استان تهران با حضور مدیران و کارشناسان مدیریت بحران، شهرداری های مناطق تهران و بنیاد مسکن در تالار خدمت فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه موضوع شهرسازی ری یک مسئله جدی است، تصریح کرد: این شهرستان دچار بافت فرسوده شده است و خطرات جدی به دنبال دارد.

وی به نماد فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و صنعتی شهرری اشاره کرد و افزود: زمانی شهرری باعث عظمت تاریخ ایران بود و امروز ایران باعث پس رفت عظمت ری شده است.

جمالیپور با اشاره به معضلات گوناگونی که برای ری ایجاد شده است، گفت: در تاریخ معاصز شهرری مظلوم واقع شده و لذا صبوری مردم ری در این خصوص قابل تقدیر است.

وی به گسل های ری اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ سال در مورد گسل ری صحبت شده است و لذا تا زمانی که اقدام عملی صورت نگیرد، تشکیل جلسات عایدی نخواهد داشت.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه مشکل اصلی ما در کشور، نوع نگاه و نوع مدیریت است، اظهار داشت: برای جلوگیری از وقوع اتفاقات باید تمهیدات جدی صورت بگیرد چرا که بعد از وقوع حادثه هیچ توجیهی قابل قبول نیست و با توجه به اینکه مسئله جان انسانها در میان است باید با همت بیشتری به موضوع پیشگیری پرداخته شود.

جمالی پور ادامه داد: مسئولیت در برابر جان هزاران نفر موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، بنیاد مسکن و شهرداری باید طرح های جامع شهری را بازنگری کنند و با راهکارهای علمی رفاه اجتماعی را شکل دهند.

وی با انتقاد از برج هایی که در روی گسل ها ساخته می شود، گفت: پیمانکاران باید صداقت و شرافت را در اصول ساخت و ساز رعایت کنند.

فرماندار شهرستان ری با تأکید بر پایبندی به قانون، تصریح کرد: همه باید به عنوان یک مسؤول قانون را سرلوحه کار خود قرار دهند چرا که بنابر فرمایش امام راحل، برای اصلاح جامعه همه افراد باید از خودشان شروع کنند و هر فردی در ابتدا خودش را اصلاح کند.

 

منبع:آفتاب ری

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false