شهرداری تهران در سازمان جهانی استاندارد عضو شد - جامعه خبر
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true

به گزارش پایگاه خبری جامعه خبر، امروزه موضوع پایداری در جوامع مختلف بویژه شهرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. واژه پایداری به مفهوم کیفیت فرایندها، محصولات و خدمات بصورتی که کمترین زیان را برای محیط زیست و منابع طبیعی در درازمدت داشته باشند است.

بر اساس این خبر، حال با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کره زمین در شهرها زندگی می کنند و شهرها حجم عظیمی از پیامدهای ناشی از پیچیدگی زندگی شهری را تحمل می کنند پرداختن به این موضوع به منظور تضمین کیفیت زندگی اهمیت ویژه ای دارد و از سوی دیگر استانداردهای ملی و بین المللی با ایجاد چهارچوبهای دقیق علمی می توانند در شکل گیری نقشه راه نقش مهمی ایفا نمایند.

از این رو سازمان جهانی استاندارد (ISO) به عنوان متولی تدوین استانداردهای بین المللی در سال ۲۰۱۲  اقدام به تشکیل کمیته فنی شهرها و اجتماعات پایدار با دو رویکرد هوشمندسازی و تاب آوری کرد و طبق ساختارهای تعریف شده کشورهای عضو هم کمیته های فنی متناظر شهرها و اجتماعات پایدار را تشکیل دادند.

سازمان ملی استاندارد ایران (ISIRI) به عنوان متولی تدوین استانداردهای ملی در کشور، در راستای وظیفه ذاتی خود اقدام به تشکیل کمیته های فنی متناظر با کمیته های فنی سازمان جهانی استاندارد می کند که یکی از آنها کمیته فنی شهرها و اجتماعات پایدار (کمیته فنی ۲۶۸ ) است.

با توجه به آغاز دوره ۳ ساله کمیته مذکور و با توجه به اهمیت کلانشهر تهران به عنوان نخستین کلانشهر خاورمیانه و رسالت مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ایجاد پایداری در فرایندها، منابع و حفظ محیط زیست در مدیریت شهری کارشناسان حوزه توسعه پایدار این مرکز بر اساس رای اعضا در مجمع عمومی انتخاب شدند.

به گزارش جامعه خبر، کلیه متخصصین حوزه پایداری شهرها و اجتماعات می توانند با عضویت در این کمیته فنی نقش موثری در تحقق اهداف والای آن همچون ایجاد وفاق ملی و تاثیرگذاری در تدوین استانداردهای بین المللی حوزه شهرها و اجتماعات پایدار ایفا نمایند.

ایسنا

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false